חגיגת ג'אז עם אמן הפסנתר ליאוניד פטשקה.

חזרתי נפעם מהמופע 'אמריקה' מתוך סדרת המופעים 'סובב עולם' של התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוח גיל שוחט. הגעתי למופע בעקבות מודעת special offers. נאמר לי שהכניסה חופשית ואני מוזמן להביא את כל מכרי משום שהם מתקשים למלא את האולם, דבר שהנחית מיידית את רמת ציפיותי מהקונצרט. התבדיתי – החוויה הייתה מדהימה. אמנם הקשר בין התוכנית שפורסמה לבין הרפרטואר שבוצע היה לכל היותר מקרי, אך האירוע היה בהחלט ברמה ראויה. בחלקו השני של המופע התארח פסנתרן הג'ז ליאוניד פטשקה שהקפיץ את המופע לרמות מפתיעות. אמן הפסנתר הפליא לנגן את מיטב קלאסיקת הג'ז של דיוק אלינגטון ואחרים. באמצע המופע החל המנצח, גיל שוחט, לנגן על הפסנתר קטע מוכר היטב של מוצרט והפך אותו יחד עם ליאוניד פטשקה לחגיגת ג'אז מפתיעה שהסתיימה בהתפרעות מוסיקאלית מדהימה סביב המשפט המוסיקאלי של מוצארט. אין לי ספק שמוצארט היה מתמוגג מהפרשנות החדשה שנתן פטשקה למוסיקה שלו.

רשומת נוספת מ 01 באוקטובר 2007 : קומדיה מוסיקלית

בפעם הקודמת ששמעתי את לאוניד פטשקה סיפרתי על "התפרעות מוסיקאלית מדהימה…" מסתבר שההופעה ההיא עם התזמורת הקאמרית הייתה מעונבת. בהופעה ברחבת הסינמטק הראה לנו אומן הג'אז התפרעות מהי. מעבר ליכולות הנגינה הוירטואוזיות הפגין לאוניד פטשקה כישורים קומיים מפתיעים. הוא שזר בנגינתו בדיחות מוסיקאליות רבות. טריו אקוסטיק ניגנו בעיקר ג'אז אך מידי פעם, כמעט בכל קטע, סטה הפסנתרן מהמנגינה המוכרת לעבר מנגינה מוכרת אחרת במקצב ואופי שונים וכך התבדר כל הזמן לעבר מנגינות וסיגנונות שונים והתכנס חזרה אל הג'אז. החוויה הייתה מעניינת מבחינות רבות.
הקהל התפרס על תחום גילאים נרחב – מילדים ועד קשישים עם העדפת מה לפנסיונרים מהחוג למוסיקה קאמרית של בית הכט. נראה לי שהתיכוניסטים המעטים שהיו סביבי הפיקו הנאה רבה מהאירוע אך ציפיתי לראות הרבה יותר תלמידי התיכון בקהל,

אסוציאציה מעניינת בה נזכרתי במהלך ההופעה – לפני למעלה מעשר שנים כשביקרתי בלונדון ראיתי בקוונט גרדן הופעת בית קפה של רביעית מיתרים שניגנה סדרה של בדיחות מוסיקאליות. נהניתי מאוד מההופעה וקניתי את הקלטת של הרביעיה ZHL Strings. כעבור שנה הזדמנתי ללונדון שנית והלכתי לקוונט גרדן מקווה לשמוע את אותה רביעית מיתרים ואכן הם היו שם, מנגנים רפרטואר קומי דומה ואפילו מוכרים את אותה הקלטת.למעט הקונטרבסיסט, הרכב הלהקה השתנה לחלוטין אך החוויה הקומי-מוסיקלית הייתה דומה.

נחזור ללאוניד פטשקה – שווה לשמוע אותו גם בקונצרט תזמורתי וגם בהופעת ג'אז פתוחה – אלה הם שני ארועים שונים לחלוטין ומהנים מאוד.

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: