איך מעודדים ילדים לקרוא? שאלה רטורית ומחוה למירי כמתנת פרידה

רמי:

זו לא המלצה לספר, אלא ציטוט שלתגובה שהבת שלי (בת 14)כתבה היום בפורום YNET לאומנות שימושית. המילים שלה מדברות בעד עצמן:

נושא : או בדרך הפשוטה (תולעת ספרים מעידה על עצמה)
תאריך : 04/07/07 11:03
מחבר/ת : הדרה .ל.
בתגובה ל: איך מעודדים ילדים לקרוא? בואו לשאול את ורד שלאוזר אידה עכשיו – הנהלת הקהילות
================================================
כשאתה גדל בבית שיש בו ספרים, שההורים קוראים, שמגיל צעיר מעודדים אותך לקרוא ולפתוח פתח לעולמות אחרים לא ע"י טחינה במוח של הטלויזיה אלא ע"י דמיון…

ככה נהיים ילדים קוראים (ואין הנחתום מעיד על עיסתו… אבל קריאה זה דבר אחד שאני טובה בו לפחות….)

יהודה: האם כך הדבר?

אינני זוכר את אבי קורא כלל (מלבד עיתונים וספרות מקצועית). אמי קוראת כאשר דוחפים לידיה ספר. בבית הוריי ספרים רבים אך כאשר מביטים בהם מגלים אנציקלופדיות, ספרי אמנות, ספרי בישול, ספרי שירה וספרי טיולים אשר רובם יושבים ומעלים אבק.
רוב ספרי הקריאה אשר בביתם היו שייכים לי וכעת עברו לאחי הקטן.
להוריי יצאו שלושה ילדים אשר אחד מהם קורא מסור ושני האחרים קוראים גם כן.

אינני יכול למרות שמתאמץ אני לשים את האצבע על הנקודה שבה הפכתי לאוהב ספרים. זכרון ישן שלי מראה לי במטושטש אותי מנסה לגרום להורים שלי להמשיך עונש של אי-צפיה בטלוויזיה לאחר חודש בו סיימתי יותר משבעה ספרים. העונש בוטל כי הסיבה עליו הפסיקה וחודשיים לאחר מכן קיבלתי מכתב מהספריה אשר מתחנן (אין לספריה שום אמצעי אחר) אלי להשיב את הספר האובד אשר אני מחזיק כרגע בביתי כי ישנם ספרים רבים המתגעגעים אליו.
כמובן שלאחר תחינה זאת החזרתי את הספר אך קצב הקריאה קטן פלאות.

אם הייתי קצת יותר מקובל והיו לי קצת יותר חברים (או בכלל חברים) בתקופת ילדותי האומללה, יכול להיות שכלל לא הייתי קורא ספרים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

