האשה השניה – יאיר לפיד

ספר בכיף. ג'וש שירמן – בלש פרטי, שוטר לשעבר, פשוט בהליכותיו ושנון בהגיגיו מספר את סיפורו בגוף ראשון: "יש רגעים בחייו של כל גבר שבהם אתה יודע שהגיע הזמן לעשות שינוי דרמטי בחייך, להתארגן, למצוא חברה רוסיה שלא מבינה מילה בעברית, להחליף עבודה ולשטוף לפחות שליש מהכלים בכיור. זה לא היה אחד הרגעים האלה." הספר כתוב בהומור שנון ומשובץ בהרבה רעיונות כמו זה שציטטתי. הספר קולח, מהיר, קל לקריאה, משעשע, שנון ומפתיע. הספר מתויג כספר מתח אך יותר משהוא מותח הוא מהנה. הסגנון קליל, רהוט ולא מתנשא. החידות בספר מוצדקות לבנית הדרמה וניתנות במינון הנכון.המספר איננו מלעיט את הקוראים בחידות מיותרות שמסבכות את העלילה ומקשות על הקריאה. הייתי ממקם את הספר בין דמון ראניון ומנחם תלמי אך זהו ללא ספק קודם כל יאיר לפיד. אין צורך לרוץ לחפש את הספר, הוא יכול לחכות, אבל כדאי להחזיק אותו על המדף ולקרוא אותו כאשר רוצים לתת פאוזה הומוריסטית למח. ספר טיסה מעולה – מתאים גם לרכבות.

יוסי רן : 6 בספטמבר 2007 :

ממש כרגע גיליתי ששבוע לפני ששלחתי קטע זה סקרה טלי את הספר בתכנית הרדיו "חדש על המדף" וסיפרה על כך בבלוגה עכשיו תורי.
טלי, שמפגינה נוכחות מרשימה בפורום ספרים רבותי ספרים, מגיעה להערכה דומה לשלי או במילותיה ' "האישה השנייה" בהחלט שווה קריאה לא מחייבת של ספר מתח ועונה בדיוק על ההגדרה של "ספר טיסה", אבל לא הרבה יותר מזה.' למדתי מטלי שמדובר בספר שלישי של יאיר לפיד שמספר על החוקר הפרטי ג'וש שירמן. את זה לא ידעתי.
כשחיפשתי לעצמי ספר טיסה הסתמכתי על המלצתה של טלי על ספר מסדרת המותחנים של שולמית לפיד שגיבורתה היא עיתונאית המקומונים ליזי בדיחי. כנראה היה ליאיר מודל ראוי לכתיבת מותחנים מוצלחים ומצליחים שעונים על הגדרתנו לספר טיסה.
אז מה פתאום נזכרתי בזה עכשיו? בימים אלה כתבה טלי בבלוגה על ספרו החדש של יאיר לפיד הגיבורים שלי – ארבע הרצאות תנ"כיות ואף הוסיפה וידוי בעניין מקומו של יאיר לפיד בתחנות התרבות של ילדותה. רוצים לדעת מה היא כתבה? לכו לבלוג. אני ככל הנראה אקרא בקרוב את הספר "הגיבורים שלי – ארבע הרצאות תנ"כיות" על-אף הסקירה הפושרת משהו פשוט משום שאני נוטה להיות מוקסם מאינטרפרטציות על סיפורי התנ"ך.

טלי כוכבי: 5 בספטמבר 2007 : איזה מערוף…

תודה רבה יוסי!

נכנסתי הנה במטרה לקרוא את דעתך ולהכניס קישורים אליי אבל אני רואה שעשית את כל העבודה בשבילי…

ולמען הסר ספק, הסקירה שלי על "הגיבורים שלי" דוקא לא פושרת- אני אומרת במפורש שאני ממליצה בחום ושהספר הזה הזכיר לי למה כל כך התלהבתי מיאיר לפיד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

