ויצאו העם ויביאו ויעשו להם סוכות וילכו לפסטיבלים…

חג הסוכות הממשמש ובא מתחיל לקבֵע את מעמדו כחג הפסטיבלים. אני מתכוון לבקר בפסטבל עכו לתיאטרון אחר ובאירועי החוצות של פסטיבל הסרטים בחיפה לכל הפחות.

המבחר המוצע לנו כולל בין השאר את הפסטיבלים הבאים – באיזה תבחרו אתם לבקר?

• פסטיבל עכו לתיאטרון אחר
• פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 23 חיפה – סרטים עלילתיים, תיעודיים, קצרים ווידאו ארט ו – 74 סרטים ישראלים
• פסטיבל צלילי ילדות – מופעי ילדים וירטואוזים מחו"ל, הפקות רב תחומיות, סדנאות קולנוע והיפ הופ ועוד
• פסטיבל יפו הבינלאומי להצגות ילדים – התיאטרון הערבי-עברי ביפו מפיק פסטיבל בינלאומי חדש להצגות לילדים יהודים וערבים
• אייקון – הפסטיבל למד"ב ולפנטזיה יכלול אירועי חוצות, מפגשים עם יוצרים, סרטים, הפעלות לילדים ועוד
• פסטיבל ראשון לציון לזמר עברי – במופע המרכזי השנה רבקה זהר חוזרת לבמה
• פסטיבל מוזיקה יהודית בבית שמש – מופעי רוק ונשמה ופעילויות לכל המשפחה
• פסטיבל אמני הרחוב – "וירטואוזיה" בירושלים – השנה ישתתפו גם אמני רחוב חרדיים
• פסטיבל התמר – סחרוף, פוליקר, שלום חנוך, היהודים, אביב גפן, מירי מסיקה …
• פסטיבל הרנסנס במבצר יחיעם – מוזיקה, מחול ותיאטרון
• פסטיבל בינלאומי למוסיקה קאמרית ירושלים
• פסטיבל "קצה" לשירה ואקטואליה במצפה רמון
• פסטיבל המחול כרמיאל
• פסטיבל פליציה בלומנטל
• פסטיבל התעופה והאקסטרים
• פסטיבל מספרי סיפורים
• פסטיבל בראשית
• פסטיבל אבו גוש
• פסטיבל כדורים פורחים ביטבתה

טלי כוכבי : 23 09 2007 12:10    כותרת הודעה: הפסטיבלים ואני

אני בדומה לך מקפידה ללכת כל שנה לפסטיבל עכו- החל מגיל 11-12 אני מתייצבת כל שנה בנאמנות, למעט שנת 2000 בה הפסטיבל פחות או יותר בוטל ושנה אחת בה הייתי בחו"ל.

כחיפאית, אני מוצאת את עצמי כל שנה נהנית ללכת לכמה סרטים בפסטיבל, יש משהו כייפי באגביות הזאת שמתאפשרת כתוצאה מזה שהפסטיבל בא לעיר שלי ואני לא צריכה להתאמץ להרחיק עד אליו.

הרשימה שציטטת מרשימה ביותר- חבל שלא מרווחים כמה פסטיבלים בחלוקה נורמאלית יותר על פני כל השנה… חג שמח ופסטיבלים מוצלחים!

גיל רן:  25 09 2007 10:37    כותרת הודעה: יש עוד…

קודם כל, מצאתי עוד כמה פסטיבלים:
פסטיבל מוזות 2007
פסטיבל בית שאן

כמובן שאלו מאיתנו שבוחרים לבלות את החג בנכר (כמו גיל, הבסיסט של להקתי), יכולים למצוא את עצמם בפסטיבל אוקטובר הידוע.

יש בכוונתי להגיע לאירועי החוצות בפסטיבל הסרטים חיפה. לפני כמה שנים גם הלכתי לסרטים לפסטיבל (זה התחיל לפני 9 שנים, ונמשך 4 או 5 שנים). ב-1998 הפסטיבל היה מעולה, ראיתי 5 סרטים ביום אחד, היה כיף. ב-1999 היה נחמד, אבל פחות מוצלח. כך משנה לשנה הדרדרו הסרטים שהוקרנו בפסטיבל, יוצרים מחו"ל הפסיקו לבוא, וגם אני הפסקתי לבוא. יכול להיות שב-5 השנים האחרונות, מאז שאני התייאשתי מהפסטיבל, משהו השתנה שם. אני כנראה לא אשקיע כסף כדי לבדוק את העניין, ואקח את מה שיתנו לי בחינם. מלבד זה, יש משהו שאני לא אוהב בפסטיבל הסרטים חיפה. אני מנוי סינמטק כבר שנים. הפסטיבל הוא (באופן אירוני משהו) הזמן היחיד בשנה שבו אני לא יכול להגיע אל הסינמטק סתם כך ולהכנס לסרט.

יש בכוונתי להגיע לפסטיבל עכו. כנראה שאני אגיע לשם עם אבי היקר (יוסי, למי שלא הבין). על פסטיבל עכו אין לי הרבה מה להגיד כרגע. עדכונים יגיעו אחרי הביקור בו.

אני חושב אולי להגיע לפסטיבל אייקון. הפעילויות שמעניינות אותי מתקיימות בימים ראשון עד שלישי (פעילויות משחקי התפקידים). ביום ראשון בערב אני מתכנן ללכת למופע חוצות בפסטיבל הסרטים. בימים שני ושלישי אני כנראה אהיה בפסטיבל עכו. בשל לו"ז צפוף זה, כנראה שגם השנה לא אגיע לפסטיבל אייקון (אוח… קשים חייו של הישראלי התרבותי בתקופת החגים).

בשנה הבאה בתקופה זו אני אהיה כחודש לאחר השחרור מהצבא. מי ייתן ובשנה הבאה אזכה לפקוד גם את פסטיבל אייקון (ואולי עוד איזה שניים או שלושה שאני לא מספיק להגיע אליהם כרגע).

חג שמייח, ושלא יישפך עליכם מיץ רימונים.

ליבי רן: 26 09 2007 17:05    כותרת הודעה: עוד פסטיבל

אני נוסעת לעכו, כמו כל שנה (כמעט). אפילו כשביימתי בעצמי הצגות לקראת פסטיבל "סמולבמה" שנתיים ברציפות – תמיד מצאתי לפחות ערב אחד להצפין ולראות הצגה או שתיים. השנה הגדלתי לעשות ולקחתי יום חופש.
את פסטיבל חיפה לא פקדתי מזה כמה שנים (לדעתי, מאז שהתגייסתי, לפני תשע שנים. אויש, איך הזמן עובר). אין בעיני שום יתרון בצפיה בסרטים דווקא בלו"ז צפוף, כשרובם יגיעו שוב לסינמטק במהלך השנה. אבל זו רק אני.
פסטיבל נוסף הוא "מהפכת אוקטובר" של תיאטרון תמונע, שנערך השנה בפעם הרביעית. לאורך כל חודש אוקטובר, כל מופעי המחול והצגות התיאטרון בתמונע, כולל מיטב ההצגות מפסטיבל עכו, בשלושים וחמישה שקלים לכרטיס! האתר שלהם טרם נצבע באדום, אבל התוכניה שנשלחה לביתי והגיעה היום כבר מעידה על המהפכה. בכל אופן, הנה כתובת האתר : http://www.tmu-na.org.il/
זהו, נראה לי שחוצמזה אני עובדת ועובדת.
איזה כיף שיש פסטיבל עכו.
אל תשכחו: מיץ רימונים עושה כתמים (לרווחתכם האישית) וחומוס עושה גזים (לא להיכנס להצגה אחרי שהורדתם מנה! לא נעים).
תיהנו!

דניאל: 26 09 2007 22:43   

אה! חומוס זה מה שעושה את הגזים!

ליבי רן: 27 09 2007 00:47

תמיד חשדתי בך, דניאל

יוסי רן: 05 10 2007 18:23    כותרת הודעה: יומן שבוע סוכות

הזמן קצר והפסטיבלים רבים. הספקתי לעשות לא מעט בהתחשב בעובדה שלא לקחתי חופשה. רשימת הארועים מפורטת בהמשך. כרגע אני בעיקר עייף אז אשאיר את הסיפורים והחוויות לימים הבאים וכנראה ארשום אותם בפורום כל העולם במה. זהו – אנחנו כבר "אחרי החגים" אך עדיין לא תמו ימי הפסטיבלים – פסטיבל "סמולבמה" כבר מעבר לפינה.

יום ראשון – פסטיבל הסרטים בחיפה
– ערב ג'אז – טריו אקוסטיק ולאוניד פטשקה.

יום שני – פסטיבל עכו לתיאטרון אחר
– הצגת תחרות : זה כמו להרוס רק הפוך.
– תיאטרון רחוב:
— Bambola (ספרד).
— אני יפנית?
– ארועי חוצות:
— המופע של דון ויקטור
— קן-גורו

יום שלישי – פסטיבל עכו לתיאטרון אחר
– הצגת תחרות: היטלר, הרובוט והסכין (ההצגה הזוכה).
– תיאטרון רחוב:
— קרקס No Problem
— אפים בקנה
— מר שלומטין
— בדרך ארצה – פריז-עכו
– ארועי חוצות:
— פרינצ'יפטה מלכת האמבטיה
— Les Poules – צרפת
— Monsieur Colbuto – צרפת

יום רביעי – פסטיבל עכו לתיאטרון אחר
– הצגת תחרות: טרנקילה
– טקס הסיום והכרזת הזוכים

יום חמישי – התיאטרון הקאמרי של תל-אביב
– רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

