פילגש בגבעה, שולמית לפיד

זוהי היכרותי הראשונה עם כתבת 'זמן דרום' ליזי בדיחי, גיבורת סדרת המותחנים של של שולמית לפיד. לפני מספר חודשים קראתי בבלוגה של טלי על הספר החדש בסידרה – "סוף עונת הלימונים" http://www.notes.co.il/tali/42710.asp . מהסקירה למדתי שזהו יופי של ספר טיסה. ספר טיסה הוא כהגדרתי ספר קליל וזורם שנעים לקרוא בו, הוא מושך אותך הלאה והלאה אך אינו יוצר מחוייבות, אם אין זמן – לא יקרה כלום אם נשאיר את הספר בצד וכשנשוב אליו לא נצטרך לחזור 20 עמודים אחורה כדי להכנס לעניינים. אני מתכנן את חופשתי הבאה, והיא, מן הסתם, כוללת טיסה ארוכה. שלחתי לטלי מייל וביקשתי לשאול את הספר. כיף להיות מקושר לסוקרי ספרים, הם מקבלים ספרים טריים חינם אין כסף ונהנים לחלוק אותם עם חבריהם. טלי ענתה שאני מוזמן לקבלו לקריאה בכל עת. בינתיים כדי לערוך היכרות עם הסדרה שאלתי בסיפריה ספר אחר מאותה סדרה "פילגש בגבעה". אומנם הסופרת הוסיפה לראשית הספר ציטוט מספר שופטים ויש בסיפור פילגש ואונס וישוב ששמו מכיל את המלה גבעה אך בזה מסתיים הדמיון לסיפור התנכי. הספר מתאים באופן מושלם להגדרתי לספר טיסה – מתאים גם לרכבות. הסקירה שטלי כתבה על הספר החדש בסידרה מתאימה בחלקה הגדול גם לספר זה. נהנתי לקרוא את הספר ואינני חושב שיטביע עלי את רישומו לטווח ארוך. נותרו עוד כשבועיים עד הטיסה. אתמול שאלה אותי אשתי איזה סוג ספר ארצה שתשאל עבורי בספריה. מעייני נתונים בימים אלה לדברים אחרים וזמני קצר לכן ביקשתי לקחת ספר נוסף מאותה סדרה – ספר קליל, לא מטריד ולא מחייב. להפתעתי הביאה לי אשתי מהספריה את סוף עונת הלימונים. הייתי משוכנע שספרים מגיעים לסיפריות הציבוריות רק לאחר שהתיישנו מעט ולכן הופתעתי לקבל ספר זה. עכשיו אאלץ לחפש לי ספר אחר לטיסה…
טלי, אני צריך המלצה לספר טיסה אחר. תודה.
ואם שכחתם – ספריות ציבוריות זה חינם.

טלי כוכבי: 10 07 2008 16:46    כותרת הודעה: המממ…. מתי הטיסה?

אחשוב על משהו עד אז (בתקוה שלא אחרתי את המועד, ראיתי את ההודעה הזאת רק עכשיו…)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

