פול מקרטני בפארק הירקון

חוויה גדולה מהחיים.
רוצים פרטים טכניים על ההופעה וביקורות? את אלה תוכלו למצוא בשפע בכל סיקורי התרבות בתקשורת וברשת (קישורים בסוף), כאן אני מספר על החוויה האישית שלי.
כשנודע לי שפול מקרטני מתכוון להופיע בארץ היה ברור לי שאני רוצה ללכת להופעה. לאחר ששמעתי את המחיר הצטננה התלהבותי. הזול שבכרטיסים יקר מהגיטרה שתלויה על קיר חדרי בעבודה וממנה אני מפיק הנאה יום יום ואילו הופעתו של פול קרטני היא ארוע חד פעמי חולף.
ערב אחד באה אשתי שתחיה ואמרה שהיא רוצה ללכת להופעה. להבהיר את התמונה אומר בזהירות רבה שאשתי מקמצת מאוד בהוצאות על עצמה, כלומר, אם אני קונה לעצמי ולבני כרטיסים לפסטיבל הצגות פרינג' ב 800 ש"ח או קונה ספרים בשבוע הספר בסכום דומה – זה בסדר, אך לעצמה היא לא הייתה מעלה בדעתה לקנות מתנות בסכום דומה. לימודי הפסנתר – חלום ילדות שהיא איחרה לממש בעשרות שנים – הם ההוצאה הכמעט יחידה שאשתי מפרגנת לעצמה. אז אם אשתי מוכנה לקנות לעצמה כרטיס ב 500 ש"ח אנחנו עומדים בפני תופעת טבע חדשה. בירור קצר העלה שהמורה לפסנתר של אשתי אמר לה שאם תוותר על הזדמנות של פעם בחיים לצפות בהופעתו של אחד מאלילי נעוריה לא תוכל לסלוח לעצמה לעולם.
שקלתי שנית ואמרתי שבמחיר הכרטיס אני קונה לעצמי ערימת כרטיסים להצגות מהסוג החביב עלי. הצעתי שאני אוותר ואשתי תלך להופעה בלעדי כשם שאני הולך ללא מעט מופעי תרבות אחרים בלעדיה. למחרת בבוקר צלצלה אלי אשתי לעבודה והודיע לי שהיא מזמינה אותי להופעת פול מקרטני בפארק על חשבונה. להצעה כזאת לא יכולתי לסרב ביחוד משום שיש לנו חשבונות בנק משותפים.
אז נסענו להופעה. כשירדנו מהרכבת אמרה לי אשתי שהיא כבר מתרגשת. אני הייתי די שווה נפש, הרי הייתי כבר מוכן לוותר. נכנסנו לפארק כשלוש שעות לפני תחילת ההופעה. האזור הקדמי היה כבר דחוס באנשים עומדים בציפיה דרוכה. בהמשך ישבו אנשים על הדשא, הצפיפות הייתה עדיין סבירה והצלחנו אפילו לפגוש את דניאל. התמקמנו בתחילת העליה במקום טוב ממנו רואים היטב את הבמה. חיכינו להופעה בעוד הקהל נכנס והצפיפות עולה מרגע לרגע. ההמולה הייתה רבה, כולם ניסו לאתר חברים באמצעות סלולריים וניפנופי חפצים. כאשר ניסינו אנחנו לחייג קיבלנו "הרשת לא זמינה" ומרבית ניסיונות הסימוס נכשלו. כשגבר עלינו הרעב הלכתי אל אחד מתורי הנקניקיות והבירות ובדרכי חזרה גיליתו שהמרווחיים שבין האנשים נגדשו באנשים נוספים שהקשו עלי מאוד לאתר את הדרך חזרה אל אשתי ששמרה לי פיסת דשא. הקהל שפע ראשים מכסיפים וקרחות וביניהם ילדים ונוער ואנשים בכל הגילים.

ואז השתנתה התאורה, דמות קטנטנה הופיעה על הבמה ושתי תמונות ענק שלה הוקרנו על המסכים שסביב הבמה. הקהל שאג, סיר פול מקארטני התחיל לשיר Hello Goodbye וכל הקהל שר איתו. עוד שיר של Wings ועוד שיר של ה Beatles וכולנו שרים עם פול מקרטני, מקפצים ומתופפים על עצמנו לקצב המנגינה. בין שיר לשיר סיר פול מקרטני אומר מספר מילים חלקן בעברית ואז הוא אומר בעברית "זה מִפַּעַם…" ומתחיל לשיר Love Me Do – שיר פופ קליל ונחמד מראשוני שירי ה Beatles, ממש לא שיר מרַגֵש, ואני, כמו כולם שר עם הזמר ולפתע אני משתנק בבכי ואינני יכול לשיר. דווקא ברגע זה פרץ של התרגשות חונק את גרוני ואני פורץ בבכי, לא דמעה קלה על לחי, ממש בכי עז ומחניק ואינני יכול לעצור את פרץ הדמעות שמטשטש עוד יותר את הדמות הקטנטנה על הבמה. השיר התמים Love Me Do החזיר אותי לכיתה ז', למסיבות הבת-מצוה שפס הקול הטבעי שלהן הורכב משירי ה Beatles. מאותו רגע יצאתי קצת מאיזון, בכיתי ושרתי לסירוגין עד כדי סחרחורת. אף אחד כמובן לא הבחין בי, הרי הם באו להופעה של פול מקרטני. רק כעבור מספר שירים שבו אלי עשתונותי.

סיר פול מקרטני במיטבו, קולו יפה ויציב ממש כמו לפני עשרות שנים ושליטתו בכל הכלים מושלמת. אל ייקל הדבר בעיניכם, רבים מאומני העבר שעדיין מופיעים, ולא נפרט את שמותיהם, מרשים לעצמם לנוח על זרי הדפנה של עברם ולהופיע באופן רשלני למדי מתוך ידיעה שמעריציהם יקבלו מהם הכל. פול מקרטני משקיע בכל פרט, ברור שהוא שומר על כושר קולי וכילי מלא, הוא דאג ללמוד מלאי לא מבוטל של מילים בעברית, ההפקה כולה מושקעת ומתוקתקת ללא רבב ופול מקרטני נמצא כל הזמן על הבמה ולא נותן לעצמו הנחות. ניכר שכל צוות האומנים ואנשי ההפקה שמקיפים אותו משקיע הרבה מאוד עבודה בשמירה על הרמה, כשרון איננו מספיק להגיע לביצועים כאלה. כשאני מדבר על צוות האומנים וההפקה אני מתייחס לעשרות אנשים. אמנם אנחנו רואים על הבמה רק את פול ולהקת הנגנים אך מאחורי הקלעים של ההפקה יש פרוייקט וידאו ארט שבונה את התמונה שמוצגת בפנינו, אומני תאורה עיצבו מערכות תאורה מורכבות, מה שמוקרן על מסכי הענק מצולם ממספר רב של זויות ומנותב בזמן אמת אל המסכים בצורה שיוצרת מסגרת נכונה ומאוזנת עם הבמה האמיתית שבמרכז.
יש עוד הרבה מאוד לספר אך די לעכשיו. ברגעים אלה עברו 24 שעות מסיום ההופעה ואני עדיין שרוי בהשפעתה וכל הזמן מודה לאשתי שגררה אותי להופעה. וגם לרון – המורה לפסנתר ששיכנע אותה לעשות את הדבר הנכון.
קישורים:
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,607,209,28284,.aspx
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3602249,00.html
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3602384,00.html
http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-6832,00.html

טלי כוכבי: 28 09 2008 23:06    כותרת הודעה: ריגשתני. באמת באמת.

תודה לשניכם (טוב, גם לפול…).

יוסי רן: 03 10 2008 03:49    כותרת הודעה: תיקון טעות, קליפון, רשימת השירים וקישורים

קודם כל תיקון טעות. השיר שגרם לי להתרגש כל כך היה All My Loving ולא Love Me Do שבכלל לא הושר בהופעה. הטעות מעידה על כך שלא השיר גרם להתרגשות אלא המעמד.
קליפון להתרשמות קצרצרה אפשר למצוא ב http://www.friendshipfirst.co.il

השירים לפי סדר הופעתם:

1. Hello Goodbye
2. Jet
3. Drive My Car
4. Only Mama Knows
5. All My Loving
6. Flaming Pie
7. Let Me Roll It
8. My Love
9. Let Em In
10. The Long and Winding Road
11. Dance Tonight
12. Blackbird
13. Calico Skies
14. Follow The Sun
15. Mrs Vanderbilt
16. Here, There and Everywhere
17. Eleanor Rigby
18. Something
19. A Day In The Life
20. Give Peace A Chance
21. Band On The Run
22. Back In The USSR
23. I Got A Feeling
24. Live and Let Die
25. Let It Be
26. Hey Jude
27. Lady Madonna
28. Get Back
29. I Saw Her Standing There
30. Yesterday
31. Sgt Peppers

מקור רשימת השירים באתר של פול מקרטני
http://www.paulmccartney.com/news.php#1444/2008-09
תאור מפורט של האירוע בעכבר העיר
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,404,209,28284,.aspx

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

כתיבת תגובה

