הכתובה – תאטרון חיפה

רות:

אפתח ואזהיר כי אינני חובבת תאטרון גדולה. לא פעם כשהגיע ערב ההצגה הלכתי בתחושת "לא בא לי, אבל נו בסדר, כבר הזמנו כרטיסים, לא נלך?". את הרעיון של מנוי מובנה (משלמים כך וכך כדי לראות מספר הצגות קבועות וכמה בחירה) מזמן זנחתי. גם ככה אני לא משתגעת על תאטרון, אז שאחרים עוד יבחרו בשבילי מה לראות?
למרות זאת, לצחוק אני אוהבת. ואת זה אני מוכנה לעשות בכל רגע, אפילו אם צריך בשביל זה ממש לצאת מהבית. ולכן הרבה זמן חיכיתי לראות את "הכתובה". שלמה בראבא, ענת וקסמן, אין סיכוי שלא יהיה מצחיק.
קודם כל, בירוקרטיה – "הכתובה" היא קומדיה מאת אפרים קישון, במרכזה עומד זוג (אלימלך ושיפרה) שנשוי 25 שנה. בעקבות אירוסי בתם, ההורים נדרשים להמציא את הכתובה שלהם, כהוכחה על שהם נשואים. מובן שהם לא מוצאים אותה, מה שמאמלל את חיי בתם, וגורם להם לתהות – האם הם מוכנים להנשא אחד לשני שוב, אחרי 25 שנה?
בראבא לא יכול שלא להצחיק. יש אנשים כאלה. כשהוא צועק – הוא מצחיק. כשהוא בוכה – הוא מצחיק. האיש הזה יכול לספר על הכלב האהוב שלו, שקפץ מצוק אל מותו – ולהצחיק. ובאמת, גם כאן הוא לא אכזב. אלא שאולי כבר צחקתי בגללו קצת יותר מדי. אין לי מה לומר, האיש עובר מצחוק לבכי לשמחה לתחנונים ברגע, ומשכנע בכל אחד מהם. אבל לפעמים, פתאום, מתפרץ לו תוך כדי הצעקות איזה יאצק, ולרגע היה נדמה לי שראיתי שם גם בנץ. ועם כל הכבוד לבנץ, אין לו מ קום בסאגה המשפחתית שהתרחשה אתמול בערב. אולי כדאי לעשות קצת הפסקה מבראבא.
ווקסמן, שבה אני מאוהבת מהשנייה הראשונה של "החיים זה לא הכל", מה אני יכולה להוסיף עליה? הייתי חוטפת אותה וסוגרת עמוק במעמקי הבית, כך שרגע ממנה לא יתבזבז על אף אחד חוץ ממני. היא צוחקת, היא מיואשת, היא מעצבנת, היא צורחת, היא מגזימה. מאוהבת, כבר אמרתי?
אבי גרייניק עלה לי על העצבים לגמרי, אבל זאת לא חוכמה גדולה כי גם קודם לא סבלתי אותו. שוב הוא עושה את אותו טיפוס, שוב אותן תנועות, שוב אותו הקול. משעמם. כמובן שהעובדה שהוא שיחק דמות בלתי נסבלת התלבשה עליו יופי.
נסכם. את בראבא אני אוהבת, אבל יש גבול לכל תעלול. נראה שכשמתרגלים למשהו מגיל קטן, הוא הופך לקיבעון. וקסמן מלכת על ותיכף ומייד אני גונבת אותה לעצמי, ואת גרייניק אני משאירה, אתם מוזמנים לקחת.
כפי שציפיתי היה מצחיק, בלי רגע משעמם, לא ארוך מדי (שעה וחצי), שווה יציאה מהבית.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

