שסק מותר לגנוב

הגיע זמן השסק.

בימים אלה אפשר למצוא שסק בשוקי ארצנו כך שאם חשקה נפשכם בשסק, אכלו אותו עכשיו, מחר כבר יהיה מאוחר.

עונת השסק קצרה מאוד והפרי איננו משתמר היטב אפילו במקרר. הופעת השסק על שולחן האוכל שלנו הזכירה לי את השיר שסק מותר לגנוב מספרו של יהונתן גפן "הדרקון הלא נכון". המשורר קצת התבלבל בין העונות ומיקם את פרי השסק בסתיו, אז מה?

העיקר שהשיר מאוד יפה ומלמד אותנו שיעור נכבד, אותו לעולם לא אשכח יותר:
מה שמותר במקום אחד אולי אסור במקום אחר.

שסק
מילים: יהונתן גפן 

כשהייתי ילד קטן קטן,
במושב אחד, בעמק יזרעאל,
תפס אותי זקן עם זקן
מהעץ שלו קוטף ואוכל.
חשבתי שהוא יכעס עלי,
אבל האיש הזקן והטוב
אמר לי: "זה בסדר בעיני,
ילד – שסק מותר לגנוב."
ומאז בכל סתיו,
אני משוטט לי בכפר,
וקוטף את הפרי המוזהב
שלגנוב אותו מותר.
עד שעברנו לעוד מושב,
במקום אחר, רחוק מהעמק,
וגם לשם מגיע הסתיו,
ושוב אני שם, מתחת לשסק.
לפתע הגיע איש קר וזועף,
וצעק: "ילד, תעוף מהגינה!
ואם אתפוס אותך שוב פה קוטף
אוי, תקבל ממני מנה!"
וכך למדתי שיעור נכבד,
אותו לעולם לא אשכח יותר:
מה שמותר במקום אחד
אולי אסור במקום אחר.

בסתיו, אגב, השסק דוקא פורח.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

