מפתח גאודי [אסטבן מרטין ואנדראו קראנסה]

אקדים ואומר שלא קראתי את הספר עד סופו, הפעם החלטתי לוותר. יכול להיות שעדיין יכלו להיות לי הפתעות נעימות, אם כך – ההפסד כולו שלי. לעיתים נדירות ביותר אני מחליט לזנוח ספר בטרם סיימתי לקרוא בו. במקרה זה, סיימתי את חלקו הראשון של הספר ובעמוד 70 איבדתי את סובלנותי. החשש שמא אני מפסיד משהו גרם לי ללכת ולחפש מה הייתה חווייתם של בני דמותי – מלהגי הרשת. דבריה של קוראת 'זהו ספר מיותר לחלוטין' ותגובתה של רינה בסימניה 'בקיצור, אכזבה' הספיקו כדי לשכנע אותי שאינני טועה.

הספר הוא Yet another Dan-Brawniod ולא מהמשובחים שבהם. [חשבתי לכתוב 'עוד תואם דן בראון' אך לא מצאתי שהביטוי מעביר את המסר כראוי – פתוח להצעות]. לא אטרח לפרט את ההקבלות לספרי דן-בראון, הן זועקות ללב השמיים, כמעט העתקת הרעיון בשינוי שמות ומקומות. אך אם זה היה הכל, הייתי ממשיך לקרוא, הרי קראתי את כל ספרי דן בראון ואהבתי את מרביתם. למרות שהרעיון המרכזי בכל ספרי דן בראון דומה, הדמויות שונות, מגוונות ועשירות ברבדים נסתרים. ב'מפתח גאודי' הדמויות שטחיות והתאורים יבשים ברמת כתבה אינפורמטיבית בעיתון יומי. הכותבים מציגים תאור עלילה בקווים פלסטיים ברורים ובין משפט למשפט של כל דובר נכתב גם על מה הוא חושב. יכול להיות שמחברי הספר חשבו רק על התסריט העתידי בעת כתיבת הספר ולא טרחו לתת לקורא אפשרות להפעיל מעט את דמיונו.

מומלץ להפגת נדודי שינה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

