פאפעג'ינה

ליבי רן:

פאפעג'ינה – ילדה בצק: כזו שהכל נופל לה מהידיים. כזו שלא ייצא ממנה שום דבר. שם חיבה? חיבה – אין בשם הזה.
זה היה הכינוי של חנה ואזנה-גרינולד בילדות, במשפחתה ביפו של ראשית שנות השבעים. על פי חוויות הילדות שלה, כתבה ספר בדיוני-אוטוביוגרפי, ואותו עיבדה להצגת תיאטרון.
ההצגה הזאת הקסימה אותי. יש בה ריחות אמיתיים, של כיריים עם סירים ועם מגש גרעינים מלוחים. יש בה צלילים, מוסיקה שמפעילה את הזיכרון האישי והקולקטיבי, מקרקוש הגרעינים בקערות, דרך שיר ה"שוקו-חם" הסבנטיזי ועד צלילי הסרט הערבי של שישי. אני לא מרוקאית, אפילו לא שמינית. אבל סרט ערבי ושיעורי התעמלות בתור ילדת בצק ישראלית ממש לא היו זרים לי. אם אלה לא ההורים שלי, אלה ההורים של השכנים שלי – וזה מספיק מוכר.
ימימה, הדמות הראשית, מופיעה על הבמה כילדה בת 11 וכמבוגרת בימינו. שתי רמות החוויה שלה מתקיימות במקביל, משלימות זו את זו ויוצרות תמונה שלמה ומלאה.
הליהוק מושלם. כל אחת מהדמויות כמו נתפרה במיוחד לכבוד השחקניות והשחקנים בהצגה.
בתום ההצגה הקהל הריע בצהלולים שלא היו מביישים חתונה מרוקאית. זכינו לטעום את האוכל שהוכן בזמן ההצגה. התרגשתי. לא הייתי היחידה.

פאפעג'ינה – הצגה מומלצת מאוד.

לאחר הופעות באוניברסיטת תל אביב, ההצגה פאפאעג'ינה תועלה שנית בפסטיבל אישה בחולון.
על ההצגה באתר הבמה: http://www.habama.co.il/Pages/Event.aspx?Subj=1&Area=0&EventID=14896

פאפעג'ינה
מאת ובבימוי: חנה ואזנה גרינולד
דרמטורגיה: דפנה קרון בשיתוף עם אירית רצ'בסקי
עיצוב במה ותלבושות: דניאלה מור
מוסיקאי: אייל וייס
מעצב סאונד: יונתן שחר
מפיקה: טל עמיר
עוזרת במאי: יערה קיפניס
שחקנים: מוריה בשארי, לימור זמיר, חנה ואזנה גרינולד, עדי חליפא, ענת לוי, שמוליק מטלון, אולין קצ'ולין

טלי כוכבי: 01 03 2010

🙂
בסדר, בסדר, שכנעת אותי, אמצא זמן ואבוא ואראה ואינשאללה תבואי איתי גם!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

