מקורותינו ברשת – מקרא, משנה,תלמוד, מדרשים

בעקבות תיקון ליל שבועות תש"ע שבו חילקו לנו לפני כל הרצאה תדפיס שונה במעט של מגילת רות התעוררה סקרנותי מאין השיגו יוזמי האירועים את המגילה שהדפיסו עבורינו. כפי שציינתי כבר ברשימה על חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי תש"ע 2010 , את כל התנ"ך ועוד ניתן למצוא באתר מכון ממרא אך הפעם קיבלתי מספר תדפיסים שונים שאלה שאני מכיר ממכון ממרא. חיפוש לא מאומץ מידי ברשת הפגיש אותי עם מספר מקורות נוספים שיוכלו להביא תועלת לכל מי שחשקה נפשו להתעמק בקלות ובכל מקום במקורותינו ובפרשנויותיהם.

מסתבר שלמרות שנוסח התנ"ך קבוע ואיננו פתוח לשינויים קיימות בכל זאת עריכות שונות של אותו טקסט. הרשימה הזאת עלתה בעקבות קריאת הדפסים שונים של מגילת רות לכן בחרתי להדגים את השוני בין הגרסאות באמצעות המשפט הפותח את הפסוק הראשון במגילה.

מכון ממרא מציע לנו –

תנ"ךמנוקד א וַיְהִי, בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִים, וַיְהִי רָעָב, בָּאָרֶץ http://www.mechon-mamre.org/i/t/t2901.htm
תנ"ך בכתיב המסורה ללא ניקוד א ויהי, בימי שפט השפטים, ויהי רעב, בארץ; http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x2901.htm
תנ"ך בכתיב מלא ללא ניקוד א ויהי, בימי שפוט השופטים, ויהי רעב, בארץ; http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k2901.htm
תנ"ך עם טעמי המקרא א וַיְהִ֗י בִּימֵי֙ שְׁפֹ֣ט הַשֹּֽׁפְטִ֔ים וַיְהִ֥י רָעָ֖ב בָּאָ֑רֶץ http://www.mechon-mamre.org/c/ct/c2901.htm
תנ"ך מנוקד לצד תרגומו לאנגלית   http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt2901.htm
 

And it came to pass in the days when the judges judged, that there was a famine in the land

א  וַיְהִי, בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִים, וַיְהִי רָעָב, בָּאָרֶץ;

בנוסף מציע מכון ממרא את התורה בתרגום אונקלוס מנוקד ובתרגום אונקלוס ללא ניקוד וכן תורה, יהושע ושפטים עם פירוש פשוט ואפילו הקלטות של התנ"ך ב- MP3.

כמו כן ניתן למצוא במאגר משנה תורה ללא ניקודמשנה תורה מנוקדמבנה הספר, סדר אלף-ביתיהקדמה, ספר המדע, ספר אהבה, ספר זמנים, ספר נשים, ספר קדושה, ספר הפלאה, ספר זרעים, ספר עבודה, ספר הקרבנות, ספר טהרה, ספר נזקים, ספר קניין, ספר משפטים, ספר שופטים ומקורות תורה שבעל פה

מאגר ספרות הקודש של סנונית כולל –

תנ"ך בגרסא פשוטה א וַיְהִי בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִים וַיְהִי רָעָב בָּאָרֶץ http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t2901.htm
תנ"ך בגרסא מפוסקת א וַיְהִי, בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִים, וַיְהִי רָעָב, בָּאָרֶץ; http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t2901.htm
תנ"ך בגרסת טעמי המקרא א וַיְהִ֗י בִּימֵי֙ שְׁפֹ֣ט הַשֹּׁפְטִ֔ים וַיְהִ֥י רָעָ֖ב בָּאָ֑רֶץ http://kodesh.snunit.k12.il/i/tm/t2901.htm

וכן משנה, תוספתא, תלמוד, מדרשים ומשנה תורה לרמב"ם

אתר הניווט בתנ"ך מציג ארבע גרסאות ב http://tora.us.fm/tnk1/prqim/t2901.htm

טקסט בלבד, טקסט וכותרות, טקסט אייקונים וכותרות , טקסט וקישורים מלאים

גם בויקיטקסט נמצא התנ"ך בשלמותו כולל ביאורים והקלטות

הערה בנושא קישורים למקורות. מתכונת הזהוי של המקום לציטוט פשוטה למדי: שתי ספרות בקישור מזהות את מספר הספר [מגילת רות היא 29] שתי הספרות הבאות [הקסדצימאלי] הן  מספר הפרק. גישה ישירה לפסוק מסויים תצויין בעזרת סולמית ואחריה מספר הפסוק. לדוגמא:

תהילים [26] פרק קמ"ז [e7] פסוק ח' יסומן כך :

http://www.mechon-mamre.org/i/t/t26e7.htm#8

מודעות פרסומת
Trackbacks are closed, but you can post a comment.

תגובות

  • רמי  On 20 במאי 2010 at 16:23

    רק הערה קטנה. המכון שמספק את רוב המקורות קורא לעצמו "מכון ממרא" ולא "מכון ממרה". אינני יודע מה המקור לכך, האם "ממרא" קשור לפסוקים מספר בראשית: "יז וַיָּקָם שְׂדֵה עֶפְרוֹן, אֲשֶׁר בַּמַּכְפֵּלָה, אֲשֶׁר, לִפְנֵי מַמְרֵא: הַשָּׂדֶה, וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, וְכָל-הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה, אֲשֶׁר בְּכָל-גְּבֻלוֹ סָבִיב. יח לְאַבְרָהָם לְמִקְנָה, לְעֵינֵי בְנֵי-חֵת, בְּכֹל, בָּאֵי שַׁעַר-עִירוֹ. יט וְאַחֲרֵי-כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת-שָׂרָה אִשְׁתּוֹ, אֶל-מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה עַל-פְּנֵי מַמְרֵא–הִוא חֶבְרוֹן: בְּאֶרֶץ, כְּנָעַן.", או משום סיבה אחרת. בצורה שסנונית כתבו באנגלית על מכון ממרא (http://kodesh.snunit.k12.il/about_mimra.html) – דווקא עולה האפשרות למושג "מימרא" שזהו, בארמית, מאמר או אמירה. בכל מקרה, לא מדובר בממרה שהוא מורד ומתריס, כמו בבן סורר ומורה: https://tarboot.wordpress.com/2007/08/24/72/

    אהבתי

  • יוסי רן  On 20 במאי 2010 at 18:14

    תודה רמי, אכן כתבתי לאורך הרשימה "ממרה" ו"ממרא" לסירוגין. זה מה שקורה כשכותבים ב 03:00 בלילה לאחר לילות נטולי שינה.
    יתוקן ממש בקרוב.
    ןלעניין ה"בן סורר ומורה". הפסוק לקוח מפרשת השבוע שלי וכאשר למדתי אותו לברמיצוה נחרדתי ממה שאמורים לעשות לאותו בן זולל וסובא. כן, כבר אז הייתי שמן וזללן לא קטן.
    חג שמח!

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: