תמר אייזנמן – Gymnasium במרתף 10

אחרי שבוע עמוס חוויות שמרביתן הסתיימו עמוק בתוך הלילה, חזרנו הבוקר מברצלונה בטיסת לילה מתישה למדי. בטרם צאתנו כבר ידענו שביום הנחיתה תמר אייזנמן מופיעה אצלינו במרתף 10 בחיפה ועל זה לא נוותר.

השעה היא עשר בלילה ואנחנו יושבים טרוטי עיניים במרתף 10. המרתף איננו עמוס, הקהל מטפטף פנימה לאיטו, יש זמן, כולם יודעים שההופעות אינן מתחילות בשעה הנקובה. המיזוג פועל במלוא עוצמתו, שינוי מרענן אחרי ימים ארוכים בברצלונה החמה והלחה שכולם מנפנפים בה במניפות משום שמזגנים אינם מובנים מאליהם אפילו במסעדות ובאולמות הופעות.

tamar1[1]

תמר אייזנמן עולה לבמה לבד, מתיישבת על כסא, נוטלת את הגיטרה ומתחילה לשיר. אני נתפס למשפט מתוך השיר הראשון, משהו כמו … if you had a bike, but you sold it to buy some time … – יכול להיות שאני מפספס לגמרי כי חיפשתי את המשפט באינטרנט ולא מצאתי. אני די מוטרף בנושא ניצול הזמן בעיקר לקליטת חוויות והמשפט איננו מרפה ממני. כן, השירים הם באנגלית, כולם, אין לי מושג למה זמרת שגדלה בירושלים מרגישה נח יותר לכתוב דווקא בשפה שאיננה, ככל הידוע לי, שפת האם שלה.

אחרי השיר השני מצטרפים מיקי ורשאי עם גיטרה בס וגל דהן שמנגן על סקסופון וקלרינט. שלושתם יושבים על כסאות ומנגנים. תמר אייזנמן של Gymnasium במרתף 10 שונה לחלוטין מזו שפגשנו בקלבת שבת עם דני סנדרסון. ההופעה של הערב היא הופעה אינטימית, אישית ולא קופצנית. תמר פונה אלינו מידי פעם עם הערות רקע על אסוציאציות שלה וההרגשה היא של פגישת חברים במסיבת בית. ההופעה מספקת חוויה מאוד טובה ונעימה, בדיוק הדבר לו היינו זקוקים.

זהו, נחתנו בארץ והלכנו מייד להופעה שכל כולה אנגלית. בברצלונה לא מצאנו טעם בהליכה לאירועי תרבות בשפה שאינננו מבינים אז הלכנו רק למופע נגינה בגיטרה קלאסית – אבל זה סיפור לגמרי אחר.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

טרקבאקים

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.