פתאום דפיקה בדלת וחזרה לגעגועי לקיסינג'ר

את 'פתאום דפיקה בדלת' קניתי בפגישה עם אתגר קרת בשבוע הספר העברי 2010 וכמובן ניגשתי מייד לקרוא בספר. ספרי הסיפורים של אתגר קרת יוצרים תחושה של מיידיות בלתי מחייבת. יש שתי דקות, אפשר לקרוא סיפור, רק סיפור אחד, ולהמשיך בעיסוקינו. אלא שהסיפור נגמר מהר ופונים לבא אחריו. הסיפורים נגמעים במהירות, בכל סיפור יש משהו מסוג שונה, הרבה פעמים ללא סיום או מוסר השכל או תובנה ובכל זאת כל הסיפורים מעניינים מאוד ומושכים הלאה. חלק מהסיפורים נתקעים בראש למספר ימים, חלקם נשכח במעבר לסיפור הבא ולמחרת יש בראש תערובת רעיונות שנולדו מסיפורים שונים. אז מה עושים? חוזרים צעד אחורה, קוראים את מה שקראתי רק אמש ומגלים שם עוד משהו. זה מוזר, הסיפורים נקראים בקלות ובמהירות ונראים מאוד פשוטים ובכל זאת בקריאה חוזרת יש משהו נוסף.

בעותק שקניתי בפגישה עם אתגר קרת בשבוע הספר העברי 2010 מצאתי פגם חיצוני קטן בזמן שעמדתי בתור המחכים להקדשות. רצתי מהר חזרה לדוכן הספרים, נטלתי עותק אחר וחזרתי לתור. אחרי ההקדשה שמתי לב שגם בעותק השני היה פגם. עכשיו יש לי ספר עם הקדשה שבחלקו השורות מודפסות בזוית לדף – ספר ייחודי.

גמרתי לקרוא את 'פתאום דפיקה בדלת' ונטלתי מהמדף את 'געגועי לקיסינג'ר' שקראתי לפני שנים. מרבית הסיפורים נראים לי מוכרים אך אינני ממש זוכר אותם. הסיפורים קצרים, אני קורא אותם שוב – רק להזכר. ישנם סיפורים שקראתי הרבה מאוד פעמים. כשיש כמה דקות פנויות היד נמשכת לספרי אתגר קרת פשוט משום שיש בכל אחד מהם הבטחה לסיפורים קצרים ולא מחייבים, ספר מילוי לזמן שהתפנה. כך יצא שקראתי את 'לשבור את החזיר' שפותח את געגועי לקיסינג'ר הרבה מאוד פעמים וכן את 'דבק מטורף' שחותם את 'צינורות'. זה מוזר – אני קורא סיפורים שכבר קראתי ולאחר מספר שורות מתחיל להזכר אבל לא ממש בכל הפרטים. בהמשך הקריאה התמונה בזיכרון מתחדדת ולמרות שאני יודע כבר לאן הסיפור יתפתח אני מצפה שיקרה הפעם משהו אחר. אני יודע שספרים אינם משתנים מקריאה לקריאה אך אני השתניתי מאז הקריאה הראשונה של געגועי לקיסינג'ר. מלבד זה, אני יודע מ'לשבור את החזיר' שפסחזון שתמיד חייך תקע בסוף הסיפור מבט עצוב, אז אם פסחזון יכול להשתנות הכל יכול לקרות ואולי יום אחד אקרא את אותו סיפור פעם נוספת והוא יהיה שונה. אני ממשיך לנסות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

