חול המועד סוכות בחיפה – גם לילדים ולהורים

הילדים שלי כבר מזמן אינם ילדים. הם אחראים לתרבות הפנאי שלהם ועושים זאת טוב מאוד. למעשה, בשנים האחרונות תרבות הפנאי שלי ניזונה לא מעט מפעילויותיהם של ילדי. את הזמן שמחוץ לשעות הפנאי אני מבלה במקום העבודה החדש שלי שבו חלק ניכר מחברי לקבוצה הם הורים לפעוטות ולילדים בגילאי הגן וכיתות היסוד. כל התייחסותי לתרבות הפנאי ממוקדת סביב תרבות הפנאי שלי, אלה שעדיין בשלב גידול הילדים כבולים לתכתיבים שונים לגמרי. אם הם רוצים ללכת לאירוע שמסתיים עמוק בתוך הלילה זה חייב להתחיל ולהסתיים בשמרטף בשכר או בקרובי משפחה שתורמים מתרבות הפנאי שלהם לשמירה על הילדים. כשילדי היו רכים בשנים פתרתי את בעיית השמרטף על-ידי לקיחת ילדי לאירועי תרבות כבר מגיל צעיר מאוד ותתפלאו, הם נהנו מאוד גם מאירועים שאינם תפורים דוקא לילדים. בנוסף, לא חסרו אירועים איכותיים לילדים, וכמו היום קל היה גם אז ליפול לאירועים שרמתם מפוקפקת משהו. היום מבחר האירועים לילדים ולהוריהם עשיר בהרבה ממה שהיה בילדותם של ילדי, המידע נגיש עוד יותר ולצערי גדל חלקם של האירועים הפחות ראויים. בחגי ישראל מתקיימת כמות בלתי נתפסת של "פסטיבלים" – אירועים לכולם בכל מקום ובכל גיל עד שקשה לברור מה כדאי, על מה אפשר לוותר וממה יש להתרחק כמו מאש. עכבר העיר ריכז עבורינו את כל הפעילויות לילדים בסוכות ואת כל שאר סוגי האירועים.

12171043608741[1] בחג הסוכות הקרֵב אני מתכוון לבלות ככעבר בפסטיבל לתיאטרון ישראלי אחר. בצהרי ערב סוכות נראה בקאמרי את ההצגה מעגל הגיר הקווקזי בהמשך נקפוץ ככל הנראה לשמוע את להקת אומאמי או את שליחי הבלוז בפסטיבל הג'אז שמתקיים נוכח הבריזה הקרירה של ספטמבר בביץ' בר בחוף קיסריה – הכניסה med_tofaot3[1]חופשית. בשנים קודמות נהנינו מאוד מפסטיבל הג'אז ובעיקר מנועם דיין ולהקת הבלוז שלו. למיטב ידיעתי ההרכב של נועם דיין איננו מופיע יותר וחבל – אנא תקנו אותי אם ידוע לכם שהוא בכל זאת מופיע בימינו באיזשהו מקום. במוצאי שבת אנחנו הולכים לבכורת תופעות לואי של 'החיפאית' – הקבוצה החדשה של תיאטרון חיפה וביתרת חול המועד סוכות אקדים לצאת מהעבודה ואלך לעכו.

לילדים ולהורים

שיחות שולחן האוכל בעבודה הביאו אותי לחשוב לאן הייתי לוקח בסוכות זה את ילדי אילו היו רכים בשנים. הנה בחירתי על סמך המעט שקראתי מתוך המבחר האדיר וכמובן בשיקולי מרחק וזמן של חיפאי. הנה בחירתי –

 מטס עפיפונים בחוף הים – חוף הסטודנטים, יום שלישי, 28.9.10, החל משעה 10:00

2082481891_Big[1]אירוע חוויתי ומהנה כמעט ללא השקעה. כל מה שצריך הוא להתפנות ביום שלישי מהעבודה, ללכת עם הילדים לחוף הסטודנטים ולהנות ביחד מהחוויה. בתיאור האירוע כתוב כמיטב המסורת, אירוע הפרחת עפיפונים בחוף הים, עם אמני עפיפונים מישראל ויפן. האירוע יתקיים מדרום לחוף הסטודנטים. הכניסה חופשית. מי שרוצה ויכול להשקיע מעט יותר בחוויות העפיפונים יוכל לבקר עם הילדים בשאר אירועי פסטיבל העפיפונים במוזיאון טיקוטין היפני ולהשתתף בסדנאות בניית עפיפונים עם אמן עפיפונים מיפן וללמוד מעט אוריגאמי, אמנויות לחימה, יצירה יפנית, ושלל חוויות תרבות יפנית.

אפשר לקרוא פרטים על פסטיבל עפיפונים יפנים בחיפה בעכבר העיר.

שני אירועים לילדים בבית לחם הגלילית – 22 דקות נסיעה מהצ'ק פוסט

סוכות 2010 בשביל פרות החלב

cow_mooing_md_clr[1] שביל פרות החלב הוא שמו של מרכז מבקרים ברפת בבית לחם הגלילית. במסגרת הפעילות במרכז המבקרים, כך כתוב בפירסומים, ישמעו המשתתפים הסברים על משפחת היונקים ועל ההמלטה של הפרה, כדי להבין למה ולמי נותנת היא חלב. בהמשך יאכילו הקטנטנים את העגלים ויתנסו באפיית לחם, בחליבה היישר מהעטין ובהאכלת עגלים מהבקבוק – ממש כמו תינוקות. לסיום יקנחו המשפחות במשתה של שוקו מתוק וחמאה עשירה שהכינו בעצמם. בנוסף יבקרו האורחים ברפת הרובוטית החדשה ויראו כיצד הרובוט חולב את הפרה. מידע נוסף באתר שביל פרות החלב.

ואם אנחנו כבר ממילא בבית לחם הגלילת נמשיך לפסטיבל הפפריקה בחוות דרך התבלינים

g-tavlinim[1] הפירסום אומר שה"פסטיבל" מציע שלל אירועים לכל המשפחה עם מתחם ילדים שוקק פעילויות הכולל סוכת פפריקה, תיבת אוצרות הפפריקה עם בריכה מלאת פלפלים שבתוכם יוחבאו שפע של הפתעות לילדים, מבוך פפריקה הכולל פעילות בשדות התבלינים עם חידות בנושא הפפריקה, סדנת הכנת פיצה, הכנת צבע אדום מפפריקה ועוד. מצלצל נחמד. הייתי בחוות דומות בעבר עם ילדי ונהניהו מאוד. אחת החויות המרתקות ביותר בהקשר זה הייתה דווקא בהולנד אך זה כבר שייך לסיפור אחר. בכל מקרה בכל ביקורינו במחלבות ובחוות בשׂמִים מהטבע ותבלינים החוויה הייתה בהחלט מתאימה להורים ולילדים. פרט קטן שראוי לתת עליו את הדעת – הביקור ברפת בעצם ממחיש שיצור החלב הוא פעילות תעשייתית והפרה איננה בעל חיים חופשי שנהנה מהטבע אלא למעשה מתקן ייצור. לי אין בעייה עם זה אך אני יודע שיש כאלה שיעדיפו לא לדעת שהפרה איננה נותנת את החלב באופן טבעי ומרצונה החופשי.

הוראות הגעה ממחלף הקריות המכונה צ'ק פוסט לבית לחם הגלילית

ומה עם תיאטרון לילדים? חשבתי על כך והחלטתי שאילו הייתה השאלה ניצבת בפני היום ככל הנראה הייתי לוקח גם את הילדים הקטנים לראות את אירועי החוצות של פסטיבל עכו אבל זה אני. לפני שמישהו מחליט לקחת את ילדיו לאירועי תרבות מופשטים [אבסטרקט – לא עירום] עליו להיות מוכן לתת תשובות לשאלות בלתי צפויות. אני אהבתי להתמודד עם שאלות כאלה כשילדי היו קטנים ונראה לי שגם הם קיבלו בהבנה את זה שאפילו אבא לא יודע ולא מבין הכל.

אז שיהיה לכולם חג שמֵח ועמוּס.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

