"לצאת מהמסגרת" – פסטיבל הבובות השנתי בחיפה 2011

clip_image002כמו בשנים הקודמות גם השנה נסגרים אירועי התרבות של הקיץ בחיפה עם סיום החופש הגדול בתערוכת בובות. השנה הנושא הוא לצאת מהמסגרת. התערוכה מתקיימת בבית הכט במרכז הכרמל. אני מחפש בדרך כלל בובות תיאטרון, אלא שנוכחותן של אלה בתערוכה דלילה משהו. עיקר העבודות הן פסלים ובובות נוי. יש כאן טכניקות רבות ושונות. הרבה מאוד עבודות בחומרים שונים וחלקם משונים. האמנים, נראה שנקראו בחופזה, יש פה ושם עבודות לא מוקפדות – שלא לאמר חובבניות – את העבודות הללו לא צילמתי. מרבית העבודות מאוד יפות ומעניינות.

הנושא לצאת מהמסגרת נשמע לי מסקרן ומעורר השראה, אני מעלה בדעתי מספר אפשרויות. עיקר האמנים שמציגים בתערוכה לוקחים את הביטוי כפשוטו – ציור הוא דו-מימד במסגרת, אז לצאת מהמסגרת משמעו להוסיף את המימד הנוסף ולהפוך את הציור לפסל תלת מימדי. אני דווקא מעדיף פרשנויות אחרות. חלק מהאמנים פשוט התעלמו מהנושא ולקחו יצירות מדהימות שעיצבו למטרות שונות ואילצו את ההגדרה. אין לי בעייה עם זה.

בימים אלה של מחאה חברתית ציפיתי לחוש את הרוח הנושבת בכל רחבי הארץ ובין השאר במאהל שבחזית בית הכט. רק אמנית אחת – אירית שטיין – הרימה את הכפפה, לא, לא בובת כפפה אלא בובת עיסת נייר משולבת בחומרים ממוחזרים מתחומים שונים מעוצבת על גבי בקבוק ממוחזר. בובה שכל מהותה צועקת "העם דורש צדק חברתי". אמנם היו הרבה בובות יפות ממנה, אך בובה זו נושאת מסר אמיתי של יציאה מהמסגרת ועל כך אני מצדיע לאמנית.

כרגיל – נניח לתמונות לדבר.

Vodpod videos no longer available.
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

