דג של אור – הגיג על דגיג

אני חולק כאן בדרך כלל את חוויות תרבות הפנאי שלי. הפעם אני מתייחס לתרבות הפנאי של מישהו די מפתיע… אפילו אותי.

אלבום תמונות - דג של אור

אחד מעמיתי במקום העבודה, אור, הציב על שולחנו אקואריום ובו דגיג. זה קרה די מזמן – כאשר עברנו לחדרים החדשים של המחלקה. לפני מספר ימים התפניתי להסתכל על הדג הקטנטן שכל עולמו מתחיל ונגמר באקוואריום לא גדול. הוא רואה את מה שקורה מחוץ לאקואריום, רוב הזמן הוא רואה גם השתקפויות של עצמו, וזה הכל – זהו כל עולמו. אני מסתכל על הדגיג ועוקב אחרי מה שהוא עושה. לא הרבה. בעיקר שט במעגלים במסלול די קבוע.

אלבום תמונות - דג של אור

אלבום תמונות - דג של אוראין לי מושג מה עובר במחשבותיו של דג כאשר הוא מסתובב כל הזמן חסר תעסוקה באקואריום שלו. מצד אחד, זהו פנאי – הוא חופשי מעבודה ואין לו שום מחויבויות. מאידך, הוא לעולם לא יכול ללכת "הביתה" – מקום העבודה של אור ושלי הוא בעצם הבית שלו. אז מה בעצם מצבו? האם הוא כל הזמן בעבודה או אולי כל זמנו הוא פנאי אינסופי. ואם יש לו כל כך הרבה פנאי איך הוא מסתדר עם פנאי כל כך מונוטוני? מרבית בני האדם שאני מכיר לא היו יכולים להחזיק מעמד עם כל כך הרבה "פנאי".

אני בסך הכל מסתכל על דגיג. דגיג מאוד יפה, כנראה מאוד משועמם אם כי אינני בטוח שהוא מודע לכך. סתם. הגיג על דגיג.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

