סמולבמה 10 – המשך מרדף ובסופו בשר

clip_image002נחפז לצאת מהעבודה לתפוס את הרכבת שתביא אותי להשלים את הצפיה בפסטיבל סמולבמה 10. ההצגה ליוויתנים מתחילה בשעה 18:15, אם הרכבת תגיע בזמן אוכל להגיע להצגה אבל זה די גבולי. על רציף הרכבת בחיפה יונתן שוורץ חמוש במצלמה – כמו בעכו גם כאן הוא , מגלם את תפקיד המתעד, תרבוטיוב – ארכיון תרבות חזותי בהתהוות. עם יונתן מובטחת לי נסיעה מעניינית. מסתבר שגם הוא ראה כבר חמש מהצגות הפסטיבל והיום מנסה להשלים מה שיוכל ולהספיק להגיע לסוזן דלל לתעד את תיאטרון מחול רנה שינפלד עם גיל שוחט במופע מחול בליווי מוסיקה חיה של שופן בשם "הסילפידה". גם התוכניות שלי אינן מסתיימות בסמול במה, אני מתכוון לרוץ משם להצגה בשר גבירותי ורבותי בצוותא.

הרכבת מאחרת מעט והסיכוי להגיע להצגה של 18:15 יורד פלאים. אין זמן לחכות לאוטובוס. שועטים אל האוניברסיטה בפסיעה גסה ומגיעים אחרי 18:15. את ההצגה ליוויתנים כבר הפסדתי אז אני נכנס לראות את האיש שלא אהב את חנוך לוין. מי שקרא את רשימתי משלשום סמולבמה 10 – חמש הצגות במרדף, יודע שאהבתי את ההצגה וגם את האחרות – הבחירה השנה ממש קשה, טוב שאינני בצוות השיפוט. חווית צפיה שניה תמיד שונה מהראשונה, הפעם הכל צפוי ויש זמן להתמקד בפרטים נוספים. כמו-כן, אין חשש להפסיד משהו ולכן אפשר גם לצלם – ברשות ההפקה כמובן. אני ממש סולד ממסכים מהבהבים בידי קהל התיאטרון ואינני רוצה להפריע. מתמקם בצד עם המצלמה נמוך בין ברכי ומצלם תוך הסתרת המסך מהסובבים אותי. לפעמים אינני רואה בעצמי מה בדיוק צילמתי, ובכל זאת נראה לי שהפקה זו זכתה מן ההפקר בסדרת תמונות נאה שאוכל להציג ככל הנראה ברשימה נפרדת.

בסיום ההצגה פוגש את ליבי ונכנסים יחד אל ההצגה אנשים חופשיים, עוד הצגה עם יחסי זוגיות מתפוררים, הפעם מסיבות שונות לחלוטין מאלה שראינו בהצגות הקודמות. לאחר ההצגה אני מבין מהרהורי ליבי שכדאי היה לי לראות את ההצגה ליוויתנים, אני מקווה שיהיה לה המשך מחוץ לפסטיבל ואוכל לראות אותה בכל זאת. יונתן תיעד את כל הצגות הפסטיבל לתרבוטיוב אך ל"סולם מברזל" לא יהיה כנראה תיעוד, בכל זאת קצת קשה ליונתן להמצא במספר מקומות בעת ובעונה אחת. מבחינתי הסתיים פסטיבל סמולבמה 10. מרבית ההצגות מעולות והפסדתי הצגה אחת. בעוד יומיים נדע איזו הצגה זכתה ומהי בחירת הקהל, אז ארגיש חופשי להרחיב בתאורי חוויותי.

clip_image004 זמננו קצר. ליבי ואני רצים לצוותא. כל תל-אביב רצה היום. מרוץ הלילה של נייקי חוסם חלק מרחובות תל-אביב וביניהם אבן גבירול בואכה צוותא. אין לנו מושג איזה אוטובוס יוכל להוביל אותנו למחוז חפצנו. נוסעים לרכבת מרכז ומשם ממשיכים ברגל לצוותא – עוד פסיעה גסה. ממש לפני שמגיעים לצוותא פוגשים את האוטובוס בקו 25 שיצא מהאוניברסיטה, מסתבר שבגלל המרוץ שינו את המסלול והוא מגיע ממש עד צוותא. שום לקח לא נלמד, גם בפעם הבאה שיחסמו רחובות העיר לא נדע באיזה קו לנסוע.

למיטב הבנתי זו אחת ההצגות הראשנות של בשר גבירותי ורבותי ולכן מרבית הקהל, אם לא כולו, "ידידים" של ההפקה. במילים אחרות – לכולם יש זיקה כזאת או אחרת לתיאטרון. קהל מבין ומפרגן וכולם בחוץ מדברים על ענייני תיאטרון. יורם ואופירה ניגשים לאמר לליבי שלום והיא מציגה אותי בפניהם. אופירה שואלת אם אני זה מהאינטרנט ויורם מציג את עצמו. זה קצת מביך כשאמן בסדר גודל כזה, שאני זוכר את עצמי כנער שמביט בו בעיניים כלות בצוותא המקורית ברחוב מאפו, מציג את עצמו בפני בשמו הפרטי כאילו אינני יכול לזהות את יורם בוקר. ההצגה מתעכבת אך עליה אספר ברשימה נפרדת – היא בהחלט ראויה לכך ובינתיים אומר רק ש"הבשר שלי איכותי, אבל כולם רוצים הרבה ובזול".

בדרך אל הרכבת חזרה לחיפה וכן ברכבת עצמה אנשים רבים לובשים את חולצת המרוץ הצהובה. אני פותח צעד כדי להגיע אל תחנת הרכבת בזמן ולובשי הצהוב שסביבי מקדימים אותי בקלות למרות שנראה שהם הולכים בשלווה נינוחה. עניין של כושר גופני כנראה.

בזה תמה עונת הפסטיבלים. פסטיבל אקט2 לתיאטרון פרינג’ זוגי לא יתקיים גם השנה, השמועה אומרת שבשנה הבאה יחזור אלינו הפסטיבל שחביב עלי כל-כך ויונתן מאשר את השמועה. עכשיו שבים לשגרה ברוכה. 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

