טיול בעקבות שִׁירָת יְלָדִים עַל הַדֶּרֶךְ

imageלקראת ערבו של יום קיץ מהביל אני נקלע לתל אביב כשעומדות לרשותי שעתיים תמימות שלא תכננתי עבורן דבר. זה הזמן לשוטט ברחובות העיר שבה העברתי את ילדותי ואת נעורי.

למעלה משלושים שנה אני חי בחיפה – עיר מדהימה ביופיה – ובכל זאת אני עדיין תל אביבי בנשמה. אני פונה מרחוב נחמני לשׂדרות רוטשילד לתור אחר המקומות בהם שיחקתי כשביקרתי אצל אוֹמָמָה. סבתי מצד אימי גרה באותם ימים בדירת חדר בשׂדרות רוטשילד ונהגנו לטייל בַּשְׂדֵרָה ולהשיט סירות נייר בבריכה הקטנה שבמרכזה. כשאני מטייל בשדרה אני שב במחשבותי להיות ילד. הבריכה הקטנה שינתה את פניה. בילדותי נהגתי לשכשך בה את רגלי בעוד אני משיט סירות. היום הבריכה תחומה בגדר גבוהה ובתוכה צמחית מים ודגי נוי. אני מסתכל ומתגעגע לפשטות של פעם, בילדותי, כאשר ככר צינה הייתה ככר והבריכה הייתה רק בריכה.

imageבין העצים לרוחב השדרה מתוחים שלטי בד. על כל שלט מודפס שיר ילדים ולצידו איור. פרוייקט שירה על הדרך הוקדש השנה לשירת ילדים, והשירים מוצגים בשדרות העיר. מרבית השירים צעירים ממני, אלה אינם השירים שליוו את ילדותי אלא את ילדות ילדי, ויש גם שירים ממש צעירים. במסגרת הפרוייקט מתקיימת גם תחרות כתיבת שירי ילדים והשירים הזוכים מוצגים בין שישים השירים הותיקים. השירים שנבחרו הם:

  1. שלכת הפוכה מאת יעל קלו-מור
  2. שאול מאת ניצה פלג
  3. גֻּמָּה מאת טלי כוכבי
  4. סוד מאת ברוך תור-רז
  5. שכונת שפירא מאת נטעלי בראון

image

אני תר אחרי השיר גֻּמָּה. כבר נרמז לי היכן תלוי השיר – בשדרות בן-ציון ליד הפניה לפרץ חיוּת. היום נוטה לערוב ואני נחפז להספיק לקרוא ולצלם את כל השירים כל עוד האור מאפשר זאת. את המשוררת טלי כוכבי אני מכיר זה מכבר, אך לא הכרתי עד כה את שיריה. אני שמח לראות את השיר פורץ מהמגרה אל אור השדרה ומחכה לאלה שיבואו בעקבותיו.

השירים אויירו על ידי המאייר יוסי אבולעפיה ותלמידי שנה ג' מ"בצלאל". אלינה גיזטולין, סטודנטית מבצלאל איירה את השיר גֻּמָּה ועוד מספר שירים. אני מביט באיור ותוהה אם המאיירת ראתה את המשוררת טלי כוכבי – הילדה שבציור ממש מזכירה אותה.

די ליהגתי… הנה השירים:

Vodpod videos no longer available.
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • טלי  On 7 ביולי 2012 at 11:40

    איזו הפתעה ואיזו מחווה יוסי- תודה רבה רבה!

    המאיירת לא ראתה אותי בכלל, לא לפני שאיירה ולצערי גם לא אחרי…

    אני לא מבחינה בדמיון אבל מעניין לראות את זה דרך עיניך.

    והבריכה של ילדותך בכלל הזכירה לי בריכת פעוטות חיפאית מילדותי שלי שלצערי עומדת היום יבשה ואני לא יכולה לשכשך בה את רגליו הקטנטנות של ילדי הקט.

    אהבתי

  • יעל קלו-מור  On 14 ביולי 2012 at 15:03

    איזה יופי, הפעם הראשונה מתוך האיזכורים בנושא, שיש כזו הצגה ויזואלית של השירים והשלטים וגם של השלט והשיר שלי,,, נפלא! תודה, רבה יעל קלו-מור שלכת הפוכה.
    אם זה האופן בו אתה "רק חולק חוויות" זכינו.

    אהבתי

להשאיר תגובה

