מסע בלוז עם איתי פרל בסטודיו בחיפה

clip_image001 תיאטרון הסטודיו המתחדש בחיפה מעתיר עלינו מבחר אירועי תרבות. אמש ראינו בסטודיו את ההצגה תיאטרון רפרטוארי  והיום אנו נחפזים לשוב מההצגה לא בבית ספרנו במרכז הגאה בתל אביב כדי להספיק לנוח קמעה לפני ההופעה של איתי פרל בסטודיו.

בקיץ שעבר שמענו את איתי פרל בשירו חוץ מלתפוס אותך עשיתי הכל כמו שצריך במהלך ההופעה העיקר זה המוסיקה בכברי עם יוני רכטר וחבורתו. ביציאה מההופעה רכשתי את הדיסק מסע בלוז של איתי פרל. בסיפור חוויותי מאותה הופעה אני מציין ש"אני מקווה להגיע להופעת הבלוז של איתי פרל". בינתיים הדיסק מושמע לא מעט בבית ואף יותר מזה באוזניות במהלך העבודה.

ערב שבת. אנחנו מגיעים לסטודיו כרבע שעה לפני ההופעה כשבראשי מתנגן בלוז לחילוני החרד. על השולחן שתי כוסות סיידר חם עם יין ונישנושים. יונתן עולה לבמה לספר לנו על החידושים בסטודיו. זוהי כבר ההופעה השניה שמתקיימת בערב שבת ויונתן מבטיח שבעזרת השם תהיינה עוד הרבה הופעות בערבי שבת. מאחר שאי אפשר להסתפק בעזרת השם, מתוכנן שיתוף פעולה עם איתי ממרתף 10 הזכור לטוב להבאת הופעות נוספות לסטודיו. מרתף 10 המקורי היה המרתף של בית רוטשילד, משם נדד לרחוב ירושלים, כרגע הוא פועל בסינקופה בר ברחוב כיאט והנה אנו סוגרים מעגל כשהמרתף יתחיל לפעול בסטודיו ששוכן בעלית הגג של בית הכט – בית רוטשילד לשעבר.

imageאיתי פרל עולה לבמה, נוטל אחת מהגיטרות ומתחיל לשיר. הוא פותח את ההופעה בשיר שחותם את הדיסק – חוץ מלתפוס אותך עשיתי הכל כמו שצריך. אנחנו שרים איתו וכן חלק מהקהל. קהל מגוון מאוד. יש בקהל בני נוער, פנסיונרים ותיקים ואנשים במגוון גילאים. איתי פרל שר את השירים מהדיסק ועוד מספר שירים שלא הכרתי, ביניהם אפילו שני ואלסים. איתי פרל יודע להוציא מהגיטרה את הצליל הבלוזי שאני כל-כך אוהב. הוא איננו מרבה בדיבורים ובכל זאת יש לו כמה מילים לומר לנו בין השירים. אנשים חושבים שבלוז הוא סגנון עצוב, זה לא נכון – בלוז הוא סגנון מקטר ולכן הוא מתאים לנו מאוד. ממשיכים משיר לשיר. איתי פרל שוקע לתוך השירים, מרבית הזמן עיניו עצומות ומבע פניו מביע את המילים – הרבה קיטור ומעט חיוכים – וניכר היטב שהוא נהנה מהשירה ומהנגינה.

imageבשלב מסויים הוא שר שיר שאינני מכיר. שיר מאוד קשה שמדבר על ניכור, געגועים ודברים דומים. לא הספקתי לקלוט הכל ולא מצאתי רמזים אליו בשירונט. אינני יכול לצטט מהשיר או מהמנגינה פרט לקביעה שכשכתפינו צמודות אני כבר מתגעגע… או משהו כזה. במהלך השיר שאלה אותי אשתי שתחיה אם אני בסדר. לאחר מכן סיפרה לי שהייתי מרותק לשיר והקשבתי לו בעיניים פקוחות ללא מצמוץ. תוך כתיבת שורות אלה נזכרתי שיונתן שוורץ – מנהל הסטודיו – מתעד את כל ההופעות בוידאו, כך שאוכל לקבל ממנו את שם השיר ומילותיו. ובאותה הזדמנות אנסה לאתר גם שיר אחר שלא הכרתי, שיר שבו איתי פרל הציע לנו להצטרף אליו, ולמרות שלא הכרנו את השיר היה ברור לכולם מה לשיר.

imageשני שירים לפני סוף ההופעה איתי מכריז שיש עוד שני שירים עד סוף ההופעה ואין לו כוונה לעשות את הקטע של לרדת כדי לעלות חזרה. שר שיר אחד ומשתחווה לסיום ההופעה. אנו קוראים לעומתו שהבטיח שני שירים, הוא נוטל בחיוך את הגיטרה וחותם את ההופעה באין לאן ללכת בלוז שפותח את הדיסק.

ביציאה מהאולם ניתן לקנות את הדיסק במחיר חופשי, כלומר כל אחד יכול לשלם כמה ששווה לו הדיסק. לי, מן הסתם, כבר יש את הדיסק. אני אוסף את עלוני האירועים הבאים ורואה ששוב הסטודיו זומם להשתלט על כל הפנאי שלי עם מבחר אירועים ממש שוים. בבית אני נזכר שאחת ההצגות מתנגשת עם ההצגה ריצ'רד השלישי בתיאטרון חיפה, אולי אצליח להזיז. עכשיו, כשהסטודיו שב לפעול במלוא המרץ לא בא לי להדרים לתל אביב כדי לראות הצגות שיש סיכוי לראות אצלנו בחיפה.

שבת שלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

