שבים לגלבי של ענת

שלושה שבועות חלפו מאז ליבי ואני סעדנו את ליבנו אצל ענת. מאז פירסמתי את חוויותי, מפנטזת המשפחה על קציצות הסלמון של ענת. ביום חמישי בערב אנו מודיעים לליבי שאנו באים לביקור ערב שבת אצל אבי ברמת אביב, ומייד היא מכריזה שנאכל ארוחת צהריים בגלבי. כמובן. מאוחר יותר מודיע לנו גיל שהוא בא איתנו. בעודנו בדרך מחיפה תלאביבה, ליבי מזמינה במסעדה מקום לארבעתנו לשעה שלוש אחר הצהריים.

אנחנו מגיעים לגלבי – המקום של ענת. אני מתעכב מספר דקות בחנות סמוכה ובינתיים המשפחה מתמקמת במסעדה. כשאני נכנס, על השולחן כבר מונחות שלוש צלוחיות עם סלטים וכולם מודיעים לי במקהלה שקציצות הסלמון אזלו. אני מציץ אל הלוח ורואה שחלק מהמנות כבר נמחקו – ככה זה בסופו של יום שישי. החברה, שעכשיו אנו כבר יודעים ששמה מיכל, אומרת שאילו הודענו שאנחנו רוצים קציצות סלמון הן היו דואגות לשמור לנו. נשארה קציצה אחת – נקבל אותה ונחלוק בינינו.

האוירה במסעדה מאוד ביתית, נראה שכולם מכירים את כולם. אנחנו בוחנים את לוח התפריט ומתקשים לבחור. מתיעצים עם מיכל שמספרת לנו שכל המנות טובות, וכן… שהיא טבעונית. ליבי מתייעצת עם מיכל בעניין המנה הקרויה חורֶש זבזי. מיכל יושבת לידנו ומסבירה שזה מאכל פרסי עם עשבי תיבול ולימון כבוש. ליבי שואלת אם זה מאוד חמוץ – מיכל פונה אל מישהו שכרגע סיים לאכול בשולחן סמוך ושואלת אם החורֶש היה חמוץ. הסועד מזדקף, מתרווח לאחור בהבעת שביעות רצון ואומר – לא חמוץ, טעים. גיל מזמין את החורש זבזי עם מג'דרה. ליבי מזמינה קציצות כרישה עם קוסקוס, אשתי שתחיה מזמינה קציצות עוף עם קוסקוס ואני, שכבר מהפעם הקודמת מצפה לחריימה של ענת – מזמין, מן הסתם, חריימה.

המסעדה קטנה וכולם רואים את המטבח ואת ענת שמכינה עבורנו את המנות. קציצות הכרישה וקציצות העוף, בדומה לקציצות הסלמון, אינן טחונות אלא קצוצות לחתיכות גדולות ששומרות על המרקם של כל המרכיבים. החריימה שלי מגיע כשהוא טובל בכמות נכבדה של רוטב חריף עמוס בירקות ולצידו פרוסות חלה עבות – בשביל הרוטב.

כולנו מזנבים מהצלחות של כולנו, טועמים מפה ומשם, נהנים מהטעמים ומנסים לנתח את המרכיבים. מישהו בשולחן סמוך למטבח, שואל את ענת משהו לגבי המנה שאכל, והיא משיבה לו שהיא יכולה להגיד לו מה יש במנה, אבל זה לא יצא לו אותו דבר כי היא עושה הכל "לפי היד". בינתיים מגיעה צלוחית קטנה ועליה מונחת אחר כבוד קציצת הסלמון האחרונה. ליבי מחלקת את הקציצה לארבעה חלקים. אני מביט על ההנאה המתפשטת על פני המשפחה. כולם באו עם ציפיות גבוהות, וציפיות, הן הרי מתכון לאכזבה. ובכן, אין ספק שכולם נהנו מרבע קציצת הסלמון שלהם. קציצת הסלמון עדיין שומרת על מעמדה אצלנו כמלכת התפריט של גלבי. בפעם הבאה נדאג לבקש שישמרו לנו מקציצות הסלמון, למרות שאני עדיין סקרן לגבי טעמי המנות האחרות שמתחלפות על גבי הלוח.

ענת מגישה לשולחן מאחורינו מנות של חומוס עם חצילים. יום שישי, השעה אחרי שלוש וחצי אחר הצהריים וענת מתחילה לטחון עוד מנת גרגרי חומוס מבושלים – הכל כאן מוכן ממש לפני ההגשה, הכל טרי, הכל טעים. כל הזמן נכנסים אנשים וקונים מנות אוכל לקחת הביתה. מיכל מגישה לאחד השולחנות מנת עלי גפן ממולאים ולצידם קערית טחינה. אני רוצה, אבל אני כבר מלא. עוד מעט נלך לבקר אצל אבא שלי בדיור מוגן. אני שוקל אם להביא לו מעלי הגפן של ענת, אך אינני בטוח שהוא אוהב עלי גפן ממולאים ואינני רוצה "לתקוע" אותו עם מנה שאיננו אוהב. צריך לשאול אותו. אולי בפעם הבאה.

  קציצת הסלמון של ענת - גלבי

סלטים - גלבי 

חורש זבזי עם מג'דרה - גלבי
קציצות עוף עם קוסקוס - גלבי

חריימה - גלבי

קציצות כרישה עם שעועית ירוקה וקוסקוס - גלבי

כולנו שבעים ומרוצים והחשבון לארבעה אנשים רעבים וצמאים, לפני טיפ – 204 שקלים. בדרך למכונית אני רואה את בעל חנות הקטניות סוגר את תריסי חנותו. רגע! – אני רוצה זחוק. אני מזכיר לו שגם לפני שלושה שבועות הוא סגר את החנות בטרם עת והשאיר אותנו ללא הזחוק שלו. – השבת נכנסת מוקדם, חורף, צריך לסגור. בפעם הקודמת הוא טען שיש בארץ שתי עונות – ינואר וקיץ… מה פתאום חורף? התריס נגלל חזרה אל על ואני יוצא ובידי צנצנת הזחוק. בזמן שאני כותב שורות אלה נקווים על פדחתי אגלי זעה. זהו זחוק ערמומי, בזמן האכילה חשים בטעמי הכוסברה ושאר הירקות, אך החריפות איננה קטלנית… המכה באה טיפה יותר מאוחר.

אני שואל את אבא שלי אם הוא אוהב עלי גפן ממולאים. בתשובה הוא פותח את ארון המטבח ומראה לנו ערימה של שימורי עלי גפן ממולאים. בפעם הבאה שנבקר בגלבי, הוא יקבל מנה ראויה של עלי גפן ממולאים טריים מעשה ידיה של ענת.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

