תערוכות צילום בארמון פרג' בדיזנגוף

 עץ שהכרתי כשעוד היה שתיל שפל קומהאני בתל אביב לרגל פסטיבל האזרח כאן 2015 בתיאטרון קרוב. בבוקר היום השני לפסטיבל אני יוצא לטיול במחוזות ילדותי. בחלוף השנים השתנו פני רחוב דיזנגוף בו גדלתי ומרבית חלונות הראוה שינו את תוכנם. אני מטייל, רואה מה התחלף ומה נשאר, פוגש עץ שהכרתי כשעוד היה שתיל שפל קומה, מציץ אל חדר המדרגות של ביתנו ומגלה שתיבת הדואר עדיין נושאת את שמו של אבי שעבר ממנו לפני למעלה מעשור וממשיך הלאה בדרכים שהובילו אותי לבית הספר ולגימנסיה.

מפה לשם אני מזדמן לארמון פרג' בדיזנגוף פינת ארלוזורוב. במקום זה היה בילדותי קולנע ארמון דוד. מספר שנים אחרי שקיבלתי את המצלמה הראשונה שלי לבר-מצווה, "אחים פרג' – אולפני צילום" מפחת תקוה רכשו את כל הבניין והפכו אותו לסטודיו לצילום ממסד עד טפחות וכך הפך ארמון דוד לארמון פרג'.

החנות ובפתחה השלט "תערוכת צילומים - אסור להחמיץ"

בפתח החנות מוצב שלט "תערוכת צילומים – אסור להחמיץ". גם אלמלא האיסור המפורש, אני מניח שלא הייתי עומד בפני הפיתוי לראות תערוכת צילומים בבית פרג'. אני נכנס לפוטו ושואל על התערוכה. התערוכה מוצגת בקומת המרתף ומדליקים בה את האור רק כאשר באים אורחים לצפות בה. אני יורד ומתבונן בתערוכה. כל חודש מוצגת בגלריה תערוכה אחרת. כרזה עם פירוט התערוכות מספרת לנו על ארבעים ושתיים תערוכות שכבר הוצגו.

תערוכות שהוצגו בגלריה פרג'אני מטייל בין הצילומים ושב לראות את אלה ששבו את עיני. תוך כדי טיול אני שומע את הזַמְרִיר [גִ'ינְגֶּל] "אחים פרג' 1 2 3 4 אולפני צילום", אלא שהשיר מתנגן רק בראשי אפוף הנוסטלגיה. בבית אני מגלה שניתן לשמוע את הזמריר באתר נוסטלגיה אונליין. כאשר אני מגיע לספר האורחים… האור כבה. כנראה שהיתי בתערוכה זמן ארוך מהמקובל. אני עולה לחנות ומספר למר פרג' [אני מניח שזה פרי פרג' אך לא שאלתי אותו לשמו] שלא הספקתי לכתוב בספר האורחים. פרג' מדליק את האור ומפציר בי לרדת חזרה ולכתוב. אני יורד, כותב בספר האורחים ש"מאוד משמח אותי לראות מורשת שנשמרת ועם זאת מתקדמת ברוח התקופה" וממשיך להביט בצילומים עד שהאור כבה פעם נוספת.

אני מניח שמעתה, בכל פעם שאזדמן לאשור בשעות היום אבוא לבקר בתערוכות המתחלפות.

האתר של פוטו פרג' בדיזנגוף

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

