מלך ומלכה של חומוס ואמבטיה

חבר המליץ בפני על הספר 'מלך החומוס ומלכת האמבטיה' של אילן הייטנר בביטוי כלשהו מהסוג של 'מגניב', 'מפיל', 'הורס' או משהו כזה. לא משהו מאוצר ביטויי ההתלהבות שלי, דבר שאמור היה לגרום לי להרהר פעמיים בנושא. כששאלה אותי אשתי שתחיה מה להביא לי מהספריה, נזכרתי בהמלצה וביקשתי את הספר.

חומוס באמבטיהובכן, מה אומר? הספר שוטח ומגבב חוויות התבגרות של פיטר-פן בן ימינו, גבר צעיר שנתקע אי שם במנטליות של תיכוניסט ומנסה להמציא לעצמו את עולמו. קראתי באיזשהו מקום שהספר "מפיל מצחוק" – אני לא נפלתי, גם לא צחקתי. למען האמת, מפעם לפעם, כשרציתי להמשיך לקרוא שכחתי איזה ספר אני קורא בימים אלה. הספר איכשהו נמרח לי. מִקְבָּץ מפואר של פילוסופיות שטחיות שהנער המבוגר הוגה. אין לי עניין לספר על תוכן הספר ובודאי שלא אצטט מכריכתו, למרות שהקנקן, במקרה זה, מעיד היטב על מה שיש בו. תוכלו למצוא הרבה מלהגי רשת כמוני שיעניקו לכם ציטוטים מהספר ביד רחבה ונדיבה.

אז מה עושים עם זה? אם יצאתם לנסיעה וזה מה שיש, אפשר לקרוא, הספר איננו מזיק, איננו מעורר שום רגש – לפחות לא אצלי, ואפשר תמיד להניח אותו ולשכוח ללא כל בעייה. מתאים להגדרתי לספר נסיעה, ואם נקלעו לידיכם שני ספרי נסיעה, לא הייתי פותח דווקא בספר זה.

בשולי הדברים:
אם ממש אינכם יכולים להתאפק מלהעמידני על טעותי, אנא זכרו ש
אינני מבקר.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

