כל בית צריך מרפסת

בלוג תרבות הפנאי הוא יומן החוויות שלי. אני משתדל לחלוק כאן רק חוויות שאני רוצה לזכור, כך אני מעצב לעצמי זכרונות חיוביים, כי הנוסטלגיה איננה מה שהיה פעם, אלא מה שבחרנו לזכור. העניין הוא שלפעמים אני נזקק דוקא לזכור את מה שאהבתי מעט פחות, כדי לא להקלע אליו פעמים נוספות.

השוק הטורקי - מתחם 21 בעיר התחתית של חיפה - במפות גוגלבשנים האחרונות אני מצלם את מראות עירי חיפה, ובעיקר פנורמות של נתיבי המדרגות. אני מעלה את הצילומים למפות גוגל כדי להעשיר את חוויית המטיילים ולפתוח נתיבים חדשים. אם תבקשו ממפות גוגל מסלול הליכה מהשוק הטורקי בעיר התחתית של חיפה להדר הכרמל ולמרכז הכרמל, המפה תציע לכם מסלולי מדרגות שחוצים את הרחובות. לפני שהוספתי את הפנורמות, המפה הייתה מציעה מסלולים שעוברים דרך הרחובות תוך התעלמות מהמדרגות.

הנה מרפסות רחוב שיבת ציון-סטנטון מול קטע מפנורמות מסלולי המדרגות

 

באחד מסיורי הצילום שלי, נודע לי ששם הספר 'כל בית צריך מרפסת' מאת רינה פרנק מיטרני נגזר מהמרפסות אותן צילמתי בעיר התחתית – בשוק הטורקי וברחוב שיבת ציון שנקרא בעבר סטנטון וכך הוא נקרא גם בספר.

בהמשך סיור המדרגות שלי אני מגיע לגולדמונד ספרים ומגלה במציאון שלו את הספר. מאז הספר 'כל בית צריך מרפסת' מחכה על המדף לתורו ורק עכשיו אני מגיע לקרוא בו. אני קורא כבר יותר מחמישים עמודים ואינני רואה כל התפתחות שמושכת אותי להמשיך לקרוא. אני כותב לשכני בקבוצת הפייסבוק 'מועדון קריאה לאוהבי ספרים' , שאני שוקל לעזוב את הספר ולהמשיך לספר הבא, אלא אם כן יוכלו לספר לי שיש טעם להמשיך, כי עוד מעט אגיע להתפתחות כלשהי שמצדיקה קריאת מאה ושמונים עמודים נוספים. התשובות שאני מקבל משכנעות אותי לוותר ולעבור הלאה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

