עולמות הגוף

כשאנחנו מטיילים בארץ רחוקה, איננו מפסידים תערוכות וקונצרטים שהרי עוד מעט נשוב לארץ ומה שלא חווינו הפסדנו. לא כך כאשר התערוכה מתקיימת בארץ ועוד במרחק זעום מהבית. במקרה זה יש זמן, הרי אפשר לקפוץ לתערוכה מאוד בקלות. זה בדיוק מה שקרה עם תערוכת "עולמות הגוף". התערוכה מוצגת בעירי חיפה מזה זמן רב ואני יודע שהיא תוצג תקופה ארוכה ואינני מזדרז ללכת עד שאני מגלה שהגענו אל השבוע הלפני אחרון. אז משנסים מותניים והולכים לתערוכה. את הכרטיסים יש לרכוש מראש לזמן כניסה קצוב מראש. איחרתי להזמין ונותרו רק כרטיסים לשעה 16:00. התערוכה נסגרת ב 18:00 ועל פי הפירסומים שעתיים אמורות להספיק כך שאין בעייה.

בכניסה אנחנו מצטיידים במכשיר הדרכה קולי שמספק הרבה מאוד הסברים, די מהר אנחנו מבינים שזמן ההאזנה להסברים ארוך ואנחנו עלולים לא להספיק הכל בשעתיים. למרות העומס אנחנו עוברים במהירות ממוצג למוצג ומכשיר ההדרכה כל הזמן בפעולה ואכן אנחנו עומדים בהקצבת הזמן אך הייתי מעדיף סיור נינוח יותר בתערוכה עם אפשרות לחזור ולהתרשם ממה שכבר ראינו.

התערוכה מציגה את גוף האדם משומר בתהליך של פלסטיזציה. מה שאנחנו רואים היה פעם בני אדם אמיתיים שתרמו את גופם לצורכי תצוגה ולימוד. הגוף עבר פלסטיזציה ובטרם הפלסטיק הוקשה הגוף נחתך באופן שיציג את חלקי הגוף באופן המתאים ביותר להבנתו. סיור מאלף בתוך גוף האדם שמראה לנו את כל האיברים החיצוניים והפנימיים של אדם בריא וכן איברים נגועים. בחלק ניכר מהתצוגות הודגשה השפעת העישון על חלקי הגוף הפנימיים והחיצוניים, כן – אפילו פגמים ברגליים וקימוטי עור נובעים מעישון. הנה ריאות של אדם מעשן ולעומתן ריאות בריאות.

אחד הדברים שהדהימו אותי אישית היה גודלה של אונת הריאה הימנית התחתונה. תמיד חשבתי שהיא חלק קטן מהריאה ובתערוכה גיליתי שהיא מאוד משמעותית. אונה זו מעניינת אותי במיוחד משום שלפני כשש שנים היא נכרתה מגופי בעקבות גילוי גידול שפיר שסתם אותה לחלוטין. למרבה הפליאה, כפי שאמרו לי מראש הרופאים, אינני מרגיש כלל בחסרונה, הגוף למד מהר מאוד להסתדר עם ארבע האונות הנותרות.

תערוכה מאוד מעניינת, כדאי להקצות לה יותר משעתיים והזמן קצר מאוד – התערוכה נסגרת ב 4 בינואר 2010 וזה ממש קרוב.
אתר התערוכה http://www.bodyworlds.co.il

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.