RUSH – Snakes and Arrows

להקת RUSH מריצה מסע ההופעות לקידום האלבום האחרון Snakes and Arrows. על פי התכנית הגענו להרשי פנסילבניה ביום שבערבו הופיעה הלהקה באיצטדיון המקומי. מכירת הכרטיסים נפתחה סמוך לנסיעתנו לכן לא יכולנו לקנות כרטיסים מראש וחששנו שמא לא נשיג כרטיסים. הגענו להרשי בשעות אחה"צ המוקדמות וקנינו כרטיסים. עכשיו התפנינו לחפש מקום לינה ללילה, אלא שבערב בו מופיעה להקת RUSH באיצטדיון המשימה איננה פשוטה. בסופו של דבר מצאנו מקום במוטל בשם Red Carpet. למרות שהיה לו ריח מעט מוזר, החדר היה נקי והתאים להפליא לצמד גרופיס שמזדנבים אחרי להקת רוק. בסופו של דבר מה כבר אפשר לצפות מחדר באזור מבוקש שמחירו 65$ לפני מיסים.
התמקמנו במלון ושעטנו חזרה לתפוס מקום חניה. מגרשי החניה אמורים לקלוט בנוסף לכל באי פארק השעשועים ועולם השוקולד, כ 30000 איש שבאים להופעת רוק.
ההופעה של להקת RUSHהתחילה בשעה 19:30 באור יום מלא. כדי להתייחס להופעה כראוי צריך לבחון אותה ממספר היבטים שונים:
מוסיקה – את המוסיקה של הלהקה אנחנו כבר מכירים מהאזנה לאלבומים. הלהקה מונה בסך הכל שלושה אומנים אלכס לייפסון על הגיטרות, גדי לי בעיקר בס ושירה ומעט קלידים וניל פרט וירטואוז כלי ההקשה על המערכת הגדולה והמורכבת שהיא הסמל המסחרי שלו ובאמצעותה הוא מסוגל לנגען קטעי סולו ארוכים ללא כל ליווי. כשהאזנתי לאלבום חשדתי שהוא מבושל מהמוני טרקים והכפלות. מסתבר שההופעה החיה נשמעת זהה לאלבום, הכל אמיתי. גם הסולואים של שלושת חברי הלהקה, שניתן היה לחשוב שהם מאולתרים, הם עבודה מדוייקת, מושקעת ווירטואוזית. שום דבר לא הושאר פתוח ליד המקרה.
מולטימדיה – ההופעה איננה רק הופעת מוסיקה. הארוע מלוווה בקטעי וידאו ארט לכל אורכו. הוידאו הוא חלק בלתי נפרד מהמוסיקה. מערכת תאורה מורכב מאוד נותנת היבט אומנותי משלה על כל האירוע. התאורה איננה משרתת את הנושא, היא מרכיב משמעותי ביותר של הארוע. הבמה, הקהל והסביבה מעוצבים באמצעות לייזרים ואמצעים נוספים. בקטעים מסויימים נשמעים פיצוצים ומתלקחים כדורי אור ענקיים על הבמה שמשלימים את הטקסט המושר ואת המוסיקה. במרכז הבמה היו שלושה מתקני צליית שצלו עופות לכל אורך ההופעה, את זה לא הבנתי, אך היו בקהל שצעקו הערות בנושא כך שככל הנראה יש גם בזה מסר. בסך הכל זוהי חוויה רב חושית מרתקת.
קהל – זוהי הפעם הראשונה שאני רואה ארוע מסוג זה. בכל ההופעות שראיתי עד כה הקהל היה קשוב להופעה וזה היה מרכז עניינו. לא כך בהופעת האיצטדיון. בכל הכניסות לאיצטדיון וגם בתוכו היו ממוקמים הרבה מאוד דוכני מזון ושתיה. כמעט כולם נכנסו תוך בליסת מזון מהיר ושתיית בירה או כל משקה מזדמן אחר. לכל אורך האירוע הקהל יצא לרכוש עוד מזון ושתיה וחזר למקומו או לכל מקום אחר תוך החלפת חוויות עם הסביבה. בין הצופים הסתובבו כל הזמן נערים שמניפים מגש עמוס כוסות מיץ לימון ופטל. הקהל קנה ושתה את המיצים והשלים בבירה מכל הסוגים. תאמרו חבורת חריגים, אך לא כך הדבר. הקהל היה מורכב מבני כל הגילאים והמינים – היו שם תינוקות, משפחות עם הילדים והסבא, פליטי שנות השישים שעדיין לא גילו להם שעבר זמנם של ילדי הפרחים, זוגות בהרכבים שונים ובמגוון צבעים והרבה מאוד מעריצים קבועים מצויידים בחולצות הארועים הקודמים ובכל מיני סמלי מעמד.
ההופעה ארכה למעלה משלוש שעות כולל הפסקה קצרה והסתיימה בסביבות 23:00. הקהל לא הפסיק לרגע לשוטט בין דוכני המזון וחברי הלהקה המשיכו להופיע במרץ כאילו לא התעייפו בכלל. מבחינתי היה האירוע כמובן הופעת רוק מדהימה אך לא פחות מכך חוויה אנטרופולוגית מרתקת.
פרט שתפס את תשומת ליבי למרות היותו שייך לאיצטדיון ולא להופעה הוא מבנה ופיזור השירותים. בין הכניסות ליציעי הקהל מפוזרים הרבה מאוד שירותי גברים, שירותי נשים ושרותי נכים. לפני כל שירותי הגברים השתרך תור ארוך. לעומת זאת שרותי הנשים נראו מיותמים. מהיכרותי עם השירותים בתיאטרון, תמיד יש בהפסקות תור לפני שרותי הנשים וגברים כמעט שאינם ממתינים לתורם בשירותים. בבתוך שירותי הגברים יש ארבעה תאי שרותים, 7 עמדות השתנה וכיור אחד לשטיפת ידים. וכך הגברים שותים בירה, משתינים ורצים לקנות את מנת האוכל והשתיה הבאה שלהם מבלי לרחוץ את ידיהם בין הפעולות.
חזרנו אל מלוננו המפוקפק קלות והלכנו לישון בעוד שכנינו לחדרים הסמוכים יושבים על כסאות פלסטיק ברחבה שלפני החדרים וחולקים ביניהם את חוויות המופע בקולי קולות תוך כדי השמעות קולות דמויי שירה.

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: