מסכות בחיפה – הזוהר הצפוני

imageלפני מספר שנים הקמתי את הפורום לתרבות הפנאי ועיצבתי לו סמל ובו ספר וצמד מסכות טרגי-קומי. כשהסבתי את הפורום לבלוג התחלף הסמל בצמד המסכות שמעטר אותו בקו הכותרת ובראש העמודה הימנית. אם ניסיתם אי פעם לקנות בארץ מסכות דקורטיביות נאות, לא מסיכות פורים, סביר להניח שהתקשיתם להשיגן. חיפוש מסיכות בזאפ יציע לכם מבחר מסיכות גז, מסיכות ריתוך, מסיכות אבק, מסיכות פורים, תכשירים קוסמטיים ומגוון ספרים בנושאי מסיכות, אך מסיכות תיאטרון, קומדיה דל-ארטה ומסכות נוי זה כבר סיפור אחר לגמרי.

לפני כשלושה חודשים עזבתי את מקום העבודה בו עבדתי למעלה מעשר שנים ועברתי למקום עבודה אחר. חברי במקום העבודה הקודם הביאו לי, כמקובל, מתנת פרידה. חברי מכירים אותי, את שגעונותי ואת שיגיונותי היטב ובכל מקרה אני חולק את תחביבי ואת חוויותי עם כל מי שרק רוצה לקרוא, כך שקל מאוד לנחש מה ישמח אותי. בסיום מסיבת הפרידה שלי הודיע יונתן לכל האורחים שהמתנה עדיין לא מוכנה ולכן אקבל אותה בעוד מספר ימים. כאן התחילה סקרנותי להתעורר. מה זה יכול להיות? בעשר שנים צוברים לא מעט חברים וגם הסכום שנאסף הוא, מן הסתם, נאה בהחלט. מפה לשם גונבו לאוזני לחישות שהמתנה התעכבה במכס… כלומר זוהי מתנה שמגיעה אלי מארץ זרה. הסקרנות גוברת ולאחר מספר ימים מזמינים אותי החברים לארוחת צהריים באחת המסעדות בציר מוריה ושם נשלפת המתנה – סדרת מסכות ונציאניות מרשימה ביותר.

Zohar1

מסתבר שהחברים הצליחו בכל זאת להשיג עבורי מסכות. עוד אני המום מהמסכות וחברי מציינים בפני שיש גם תו החלפה ובמידה שהמסכות אינן לטעמי, אוכל להחליפן. תגובתי הראשונה היא – מה פתאום להחליף, אלו הן מסכות מדהימות. אך לאחר שאני נרגע מעט אני תוהה אם אוכל להחליפן במסכות טרגי-קומי, מסכות תיאטרון או קומדיה דל-ארטה. תו ההחלפה הוא בעצם גלויה מעוצבת של "הזוהר הצפוני" אמנות ונציאנית אותנטית – תכשיטים מלאכת יד מזכוכית מורנו ומקריסטל סְבַרוֹבְסְקִי. אין כתובת – זו איננה חנות. אִינָּה מסבירה לי שדרורה, הנפש הפעילה מאחורי "הזוהר הצפוני" מציבה את שולחנות המסכות והתכשיטים מידי יום חמישי בגרנד קניון בחיפה ושם אוכל לפגוש אותה. מאוחר יותר אגלה שתערוכת המסכות, חפצי הנוי והתכשיטים נודדת איתה גם למרכז פנורמה. דרורה ואני מתאמים פגישה לבדוק מה ניתן להחליף. אני מסביר באופן מדוייק למדי מהן ציפיותי ודרורה מסבירה לי שהיא מביאה אומנות ונציאנית אותנטית ומה שאני מחפש אינני עונה בדיוק על מה שהיא מביאה.

אני בוחר מסכות שנראות לי קרובות ככל האפשר לטעמי. דרורה רואה שאני מתלהב מהמסכות אך מוטרדת מאכזבתי על שלא מצאתי בדיוק את מבוקשי. היא שואלת אם אהיה מוכן להמתין לפעם הבאה שתיסע לונציה להביא מסכות בתקוה שתוכל להשיג מסכות שיקלעו יותר לטעמי. מתאים לי. לאחר זמן מה דרורה מודיעה לי שהיא עומדת לנסוע ומבקשת תאור של המסכות אליהן אני מייחל. אני שולח לדרורה מספר תמונות שליקטתי ומצפה לשובה ממסעה.

לפני כשבועיים דרורה מודיעה לי במייל שאני מוזמן לפגוש אותה בגרנד קניון או במרכז פנורמה, המסכות בידה. אני מגיע וברגע שהיא שולפת את המסכה הראשונה אורות עיני – מסכת טרגי יפהפיה – בדיוק זו שייחלתי לה ומייד אחריה נשלפת מסיכת קומי תואמת. דרורה רואה את התלהבותי וניכר שהיא שמחה ונרגשת לא פחות ממני, חשוב לה מאוד שאהיה מרוצה והמטרה הושגה ללא ספק.

עכשיו יש לי צמד מסיכות טרגי-קומי עבודת Papier-mâché ונציאניות מקורית ובנוסף מסיכת קומדיה דל-ארטה ונציאנית עם אף ארוך.

אני מודה מקרב לב ליונתן ולאִינָּה שהשכילו לבחור מתנה כלבבי, דרורה סיפרה לי כמה הם טרחו סביב בחירת המתנה. יונתן ואינה הם חברים, דרורה לא הכירה אותי עד כה ובכל זאת טרחה עבורי מעל ומעבר והציעה ביוזמתה לחפש עבורי מסכות שיקלעו טוב יותר לטעמי. שירות מסוג נדיר זה אפשר לקבל רק ממי שאוהבת באמת את מה שהיא עושה וממש קנאית לשביעות הרצון של לקוחותיה – תודה ! 

 

 

Vodpod videos no longer available.

תמונות המסיכות בפיקסה

אם חשקה נפשכם במסיכות ונציאניות או בעבודות אומנות ונציאניות,תכשיטי מורנו וסְבַרוֹבְסְקִי תוכלו להשיג את מבוקשכם כאן בחיפה אך לא תוכלו למצוא את החנות בדפי זהב או בזאפ, פשוט אין חנות. הדרך היחידה לפגוש את "הזוהר הצפוני" היא לבוא לגרנד קניון או למרכז פנורמה. כדאי לברר מראש עם דרורה מתי היא נמצאת והיכן בטלפון 052-2363774 או במייל dkpard@netvision.net.il

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.